אחדות לאומנית: ממשלת הימין, המחנה הציוני ויש עתיד נגד ח"כים מחד"ש הפועלים נגד חוק הלאום

אחדות לאומנית למופת של ממשלת הימין, המחנה הציוני ויש עתיד; נגד חברי הכנסת מחד"ש שבמסגרת הרשימה המשותפת פועלים בזירה הבינלאומית נגד חוק הלאום הגזעני. אמש (ראשון) שודרה ידיעה במהדורת החדשות לפיה הרשימה המשותפת מתכננת לפנות לאו"ם בניסיון להגיש הצעת גינוי נגד ישראל בעקבות חוק הלאום.

2018-08-27_195425

ח"כ תומאסלימאן בפגישה בבניו יורק עם תתמזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים, רוזמארי דיקרלו (צילום: זו הדרך)

"יצא המרצע מן השק", טען ראש הממשלה בנימין נתניהו העומד מאחורי החוק, ו"נתייצב נגד הניסיון לפעול נגד ישראל", הוסיפה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני. אך בסביבת נתניהו בחרו לתקוף את האופוזיציה וטענו שהם אלה הפועלים נגד חוק הלאום: "ראשי השמאל גבאי ולפיד, צריכים להסביר לציבור מדוע הם בעד הפלסטינים והח"כים הערבים ונגד חוק הלאום ששומר על מדינת ישראל כמדינה יהודית".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, תקף את חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שלטענתו משתפים פעולה עם אויבי המדינה: "שוב ח"כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים לשתף פעולה עם אויבנו ולהכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול את עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי".

חברו בליכוד, יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש פנה בתגובה לוועדת האתיקה במטרה לתקן את כללי האתיקה כך שיאפשר "להעניש חבר כנסת שיפעל נגד ישראל. יש לקדם את שינוי כללי האתיקה כך שהעונשים יהיו קשים ויש לשקול אף הוספת סעיף רלוונטי בחוק ההדחה. הגבול עבר מזמן".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נזכר בעברו בליכוד וטען שימשיך "להילחם בתופעה". "הח"כים של הרשימה המשותפת ממשיכים להשמיץ את המדינה שלנו בכל מקום", כתב. "נמשיך להילחם בתופעה הזאת. האחרון שיכול לקטר עליהם הוא נתניהו, שלחץ בחום את ידו של ערפאת, שיחרר 1,000 מחבלי חמאס, הפסיד לחמאס בצוק איתן, הביא את סלאח ערורי לטיול בעזה והסתיר מהרמטכ"ל את העובדה שהוא ובן הדוד שמרון, נתנו אישור לגרמניה לשדרג צוללות מצריות", תקף גבאי את נתניהו מימין כהרגלו. יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הוסיף ש"פניית הח"כים הערבים לאו"ם היא חרפה וחתרנות. בשום מקום אחר חברי פרלמנט לא פועלים ככה נגד המדינה שלהם".

על פי הידיעה שודרה אמש, שגריר ישראל באו"ם דני דנון טען כי "הח"כית מהרשימה המשותפת, עאידה תומאסלימאן, מוציאה את דיבתה של מדינת ישראל במסדרונות האו"ם ומתלוננת על 'חוסר הדמוקרטיה' בישראל".

חברי הכנסת מחד"ש השיבו בחריפות. "כנראה שעל ראש הגנב בוער הכובע", כתב חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת). "אם לממשלת ישראל אין מה להסתיר מעיני העולם מדוע רבה כל כך ההתרגשות? התשובה היא שישראל צריכה להתבייש בחוק הלאום ובחקיקה הגזענית מול העולם הדמוקרטי שמקדם שוויון ואזרחות שווה לכל האזרחים. עומק הפעילות שלנו ברמה הבינלאומית כעומק הגזענות".

גם יו"ר הרשימה המשותפת וחבר הכנסת איימן עודה (חד"ש) הגן על ההחלטה לפנות לאו"ם: "שום דבר לא סודי. חוק העליונות היהודית ממסד את ההפרדה, האפליה והגזענות. כך אמרנו בכנסת וכך נגיד בעולם. בסך הכול מדובר בהסברה במיטבה. חוק הלאום פוגע פגיעה אנושה בשוויון בין האזרחים ובמרחב הדמוקרטי. בשביל זה אנחנו ניאבק בכל החזיתות. ראוי שמי שעוד רוצה לחיות בדמוקרטיה יצטרף אלינו".

ח"כ תומאסלימאן הוסיפה ש"הפעילות נגד חוק הלאום בזירה הבינלאומית מרגיזה ומקוממת את הגזענים מחוקקי האפרטהייד. אחרי הפרסומים אודות סיור ההרצאות והמפגש שלי עם תתמזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים, רוזמארי דיקרלו, מנסים אותם גזענים לאיים עלינו בסנקציות פרלמנטאריות והכול במטרה להשתיק את הזעקה שלנו בארץ ובעולם. אנו שוב חוזרים ואומרים: נמשיך להיאבק מעל כל הבמות: הכנסת, ברחובות, בבג"ץ ובזירה הבינלאומית. נמשיך להרים קול ברור שחוק הלאום הוא חוק אפרטהייד, וניאבק בו עד הפלתו. ההסתה של נתניהו, קיש, אידלשטיין לא מפחידה אותנו. צדקת דרכנו ומאבקנו מובילים אותנו, נמשיך להיאבק בקומה זקופה ואומץ אל מול הגזענות וההסתה".

ח"כ תומאסלימאן מסרה עוד במסגרת סיור הרצאות ומפגשים פוליטיים בארה"ב, היא נפגשה בניו יורק עם תתמזכ"ל דיקרלו, והן דנו על חוק הלאום. "בפגישה אמרתי שחוק הלאום הוא חוק אפרטהייד שאינו נושא פניםישראלי בלבד, אלא שמסוכנותו והשלכותיו הן רחבות היקף ושוללות את זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית. החוק קובע כי 'ירושלים השלמה והמאוחדת' היא בירתה של מדינת ישראל, וכך סותר החוק את המשפט הבינלאומי וההחלטות הבינלאומיות שמתייחסות לירושלים המזרחית כאל שטח כבוש". עוד אמרה תומאסלימאן לדיקרלו כי "מצד אחד מאמץ החוק את הנרטיב של 'ארץ ישראל השלמה' ומצד שני מתעלם לחלוטין מקביעת גבולות המדינה, תוך סימון פיתוח ההתיישבות היהודית כערך עליון שיש לבססו ולקדמו. קביעת עקרונות אלו במסגרת חוק יסוד, שולל את זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית ומטרפד כל אפשרות לפתרון מדיני צודק להקמת המדינה הפלסטינית בגבולות 67'".