אושרה הצעת חוק של ח"כ תומא-סלימאן: פיקוח אלקטרוני על גברים אלימים

הצעת החוק של ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) המטיל פיקוח אלקטרוני על גברים אלימים עברה בקריאה טרומית היום (רביעי) ללא מתנגדים במליאה. ח"כ תומא-סלימאן הסבירה "את הצעת החוק הזו קידמתי במשך שנים ארוכות כיו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה מול שר הביטחון פנים הקודם, ובכנסת ה-20 היא אף עברה בקריאה טרומית, אך לא קודמה על-ידי הממשלה.

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים (צילום: כולן)

 

ההצעה קבועת כי בית המשפט יהיה רשאי להורות על הפעלת פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא נגדו צו הגנה. בנוסף מוצע לקבוע את השיקולים שעל בית המשפט לשקול בעת מתן ההחלטה על הפיקוח האלקטרוני, את הפרטים שתוכנית הפיקוח האלקטרוני צריכה לכלול ואת אופן הבירור של הפרת תנאי הפיקוח. כמו כן מוצע לקבוע חובת דיווח לכנסת על מספר צווי ההגנה שניתנו ועל מספר המפוקחים בתוכנית הפיקוח האלקטרוני. בדברי ההסבר נכתב: "במדינות רבות באירופה ובארה"ב נחקקו חוקים אשר מסייעים להגנה על מתלוננות מפני בני זוגן בנסיבות של אלימות במשפחה על ידי התקנת אזיק אלקטרוני המבוסס על ג'י.פי.אס הן על המתלוננות והן על הנילון, במקרים שבהם מוצא צו הגנה או הרחקה נגד התוקף".
לדברי ח"כ תומא סלימאן: "הכוונה בהצעה הזו היא להחזיר לידי הנשים, במיוחד אלה הנמצאות בסכנת חיים ומרגישות שאיבדו את השליטה על ביטחונן, וסדר יומן, כדי שיוכלו להמשיך בחיים התקינים שלהן ובכל זאת להגן על עצמן. מתחילת השנה הו איבדנו 12 נשים, חלק מהן ידעו שהן עלולות להירצח בכל רגע, אנחנו רוצים לתת לאישה את האפשרות לחזור לשלוט בחיים שלה. החוק הזה הוא צעד אחד קדימה בקידום ההגנה על נשים נפגעות. אך הוא מוכרח להיות מלווה בקידום התוכנית הממשלתית הרחבה ומערך שלם של טיפול רב משרדי ורב מערכתי. נמשיך להיאבק עד שכל הנשים יהיו בטוחות".

 

סרטון – דבריה של ח"כ תומא-סלימאן, הבוקר, במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/271019277298662/