אושרה בקשתו של ח"כ טיבי להתפצל מהרשימה המשותפת; ח"כ תומא-סלימאן: הוא ישלם את מחיר הפילוג

ועדת הכנסת אישרה אתמול (רביעי) את בקשת הפיצול בסיעת הרשימה המשותפת. על פי ההחלטה, סיעת הרשימה המשתפת פוצלה לשתי סיעות: סיעת הרשימה המשותפת, הכוללת את חד"ש, רע"מ, ובל"ד וסיעת התנועה הערבית להתחדשות (תע"ל), בראשות ח"כ אחמד טיבי.

1

ח"כ אחמד טיבי (צילום: ויקיפדיה)

 

ח"כ טיבי, הגיש את הבקשה ליו"ר ועדת הכנסת להתפלג מסיעת הרשימה המשותפת מבלי ליידע את חבריו ברשימה. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר בתגובה לבקשה: "מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו. מי שרוצה לעשות הפרד ומשול בין ערבים לערבים זה הימין הקיצוני. גאה להיות חלק ממפלגה שיודעת לשים את האידאולוגיה לפני האינטרסים האישיים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה במהלך ריאיון ששודר בגל"צ כי "לא ידעתי שהוא הולך לעשות צעד כזה, למרות שאני לא מבינה את כל ההשלכות. אני מופתעת מהצעד הזה שכן אני חושבת שזה הזמן לאחדות. אני מוכנה להבין התפלגות על רקע פוליטי או אידיאולוגי, אבל אני לא חושבת שהמצב הוא כזה. הרשימה המשותפת תמשיך לפעול ויש לה תקופה למשא ומתן להרכב החדש שלה. אני חושבת שכל מי ששוקל לצאת מהרשימה, הוא זה שישלם בסופו של דבר את המחיר".

מזכיר חד"ש, מנסור דאהמשה, הוסיף בשיחה עם "הארץ" כי המגעים בין המפלגות המרכיבות את הרשימה יימשכו. "צריך לזכור שטיבי לא יכול להקים סיעה נפרדת, כי אין לו שליש מחברי הסיעה", אמר.