אולי בפעם האחרונה: אלפיים מפגינים מחו מול מעון ראש הממשלה בירושלים

כאלפיים מפגינים הגיעו אמש (מוצאי שבת) למחאה הקבועה מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, כנראה בפעם האחרונה. קודם לכן נערכו ההפגנות בעשרות צמתים וגשרים ברחבי הארץ. ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, התייחס להפגנה בבלפור ומסר: "זה לא העת להפגנות ולפרובוקציות. אני קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו". יצוין שבניגוד לחברי הכנסת של חד"ש, יו"ר ימינה לא השתתף ולו פעם אחת במחאות נגד נתניהו הנמשכות כ-11 חודשים ברציפות.

"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" בעברית ובערבית, אמש, בצומת כברי שבגליל המערבי (צילום: הדגלים השחורים)

 

בהפגנה בירושלים הובעה שמחה רבה ומשתתפיה שרו את "ביבי צ'או", על בסיס המנון הפרטיזנים האנטי-נאצים באיטליה הכבושה "בלה צ'או". משתתפי המשמרת שנערכה אמש בנהריה התלוננו במשטרה ששני אלמונים איימו בנשק על המפגינים ואף הפיצו צילום של האיום ופרטי הרכב בהם נסעו. המאיימים הם שני גברים תושבי הצפון שנעצרו בידי שוטרי מחוז חוף.

ההפגנה בירושלים, כמדי שבוע, החלה בצעדה מהכנסת לעבר רחוב בלפור. "מדינת ישראל נמצאת צעד אחד לפני כיוון חדש שעבורו נאבקנו למעלה משנה", אמרו בדגלים השחורים לפני ההפגנה. "הממשלה החדשה לא הייתה מתאפשרת ללא מאות האלפים שיצאו ונלחמו כל שבוע עבור הדמוקרטיה הישראלית" הוסיפו.  גם אנשי קריים מיניסטר הגיעו אמש להפגנה. לדבריהם "אנו על סף הצלת ישראל משלטונו הכושל והמושחת של נתניהו ותחילתו של עידן חדש, אך אסור להיות שאננים".