אוי לבושה: הרמטכ"ל לשעבר מאחל להידוק הקשרים הביטחוניים עם ממשלת בולסונרו

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, ח"כ והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גבי אשכנזי (כחול לבן) פגש אתמול את משלחת ועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, בראשות יו"ר הוועדה, אודארדו בולסנרו, בנו של נשיא ברזיל הימני קיצוני ז'איר בולסונרו.

אודארדו בולסונרו וח"כ גבי אשכנזי, אתמול, בכנסת (צילום: הכנסת)

ח"כ אשכנזי בירך במפגש על היחסים הטובים בין ברזיל וישראל, שיתוף הפעולה הביטחוני, ועל פתיחתו הצפויה של משרד הסחר הברזילאי בירושלים בעוד כעשרה ימים. זאת, במקום השגרירות שהבטיח במהלך מערכת הבחירות הנשיא בולסונרו להעביר מתלאביב. ח"כ אשכנזי אמר למקביליו הברזילאים כי היחסים הטובים ושיתוף פעולה בין המדינות יימשכו, ללא קשר למציאות פוליטית זו או אחרת בישראל הוא גם איחל להעמקת הקשרים הביטחוניים בין המדינות. יצוין שבולסונרו הבן ביקר אתמול גם אחת מההתנחלויות בשטחים הכבושים: היקב פסגות, שהוקם באדמות שנשדדו מתושבים פלסטינים.

לאחרונה הרשויות בברזיל פתחו בחקירת שחיתות חדשה נגד בנו הבכור של נשיא ברזיל, בחשד למעילה בכספי ציבור על ידי העסקת "עובדים שלא קיימים" – כך מסרו גורמים רשמיים במדינה. משרד התובע הכללי של ריו דה ז'נרו הודיע בשבת כי הוא חוקר את פלביו בולסונרוסנאטור בן 38 – בהקשר לאירועים שהתרחשו בתקופה שבה כיהן כסגן נשיא מחוז ריו.

אביו נבחר על רקע הבטחתו להכחיד את השחיתות, אך מאז נפגע בעקביות מפרשיות שקשורות לבנו. בתחילת השנה נפתחה חקירה שבמרכזה עמד נהג ושומר ראש לשעבר של פלביו, שוטר בשם פבריסיו קווארוז. הסוכנות הממשלתית ללחימה בפשעים כלכליים זיהתה 1.2 מיליון ריאל ברזילאי בעסקות בחשבונותיו של קווארוז ב-2016 (כ-345 אלף דולר בזמנו) – הרבה מעבר לשכרו של קווארוז.

אחת העסקות הייתה הפקדה לחשבונה של מישל בולסונרו, אשתו של הנשיא. הנשיא מסר כי מדובר בהחזר של הלוואה שניתנה לקווארוז, ועליה לא דווח.חשפה בהמשך כי זיהתה 48 הפקדות לחשבון של פלביו בין יוני ליולי 2017 – חלקן בהפרש של כמה דקות אחת מהשנייה – בשווי כולל של 96 אלף ריאל ברזילאי. משרד התובע הכללי חקר את במקרה, אך השעה את החקירה ביולי, לאחר שבית המשפט העליון החליט כי יש צורך באישור של הרשויות האזוריות כדי לקבל את הנתונים הפיננסיים.