אוהל מחאה של נבחרים ערבים-בדואים בי-ם: ועדת מעקב תקיים הפגנה מול משרד רה"מ

על קיום הפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים ביום חמישי הקרוב הוחלט אתמול (ראשון) בישיבה בהשתתפות ראשי ועדת המעקב העליונה, ראשי ערים ויישובים ונבחרים ערבים-בדואים מהנגב. הישיבה נערכה באוהל המחאה שהקימו הנבחרים בקריית הממשלה בירושלים לפני כשבועיים. על כך מסר היום העיתון "אל אתיחאד". עוד סוכם על קיום מחאה המונית בשבת 27 במארס, לציון יום האדמה, עריכת מסיבות עיתונאים בעברית ובערבית ועל הקמת ועדה מקצועית לליווי נציגי הנגב.

המפגש שנערך אתמול באוהל המחאה שהוקם בקריית הממשלה בירושלים. שני משמאל: יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה (צילום: אל-אתיחאד)

 

בסקירה שנמסרה למתכנסים על ידי ראש מועצת אל-קסום, סלאמה אל-אטראש נאמר העובדה כי ממשלת ישראל איננה מתייחסת לערבים-בדואים כאל אזרחים שווי מעמד מעמיקה את חוסר האמון ואת הדרתם מהשיח הפוליטי, הכלכלי והחברתי. בשנת 2020 נהרסו 2,586  מבנים בכפרים הבדואים המוכרים והלא מוכרים. זו עלייה של 13% בהיקף הריסות מבנים בהשוואה ל-2019. כך ששנת 2020 היא שנה ששברה את השיא המפוקפק של הריסות ומבנים בנגב, בהשוואה לשנים קודמות, זאת על אף הבטחות המדינה להקפאת ההריסות בשל מגפת הקורונה.

לאחרונה התחילה המדינה בפעולות חריש של שדות המשמשים את הבדואים לחקלאות, במטרה לפגוע במקור הפרנסה והמזון שלהם, במסורת ובקשר שלהם לאדמות הנגב. "כל זה נעשה במלוא העוצמה והכוח כשהמשק עדיין נמצא תחת הגבלות, ואל מול עיני אלפי ילדים בלי גישה למערכת החינוך ומבוגרים שעדיין נמצאים בבתיהם בשל מגפת הקורונה", הדגיש אל-אטראש.