שני עובדים נהרגו בהפגנות נגד הפרטת חברת התעופה הלאומית של פקיסטן

חמישה עובדים בכירים ייחקרו בחשד למעורבות ברצח של שני עובדי חברת התעופה הלאומית של פקיסטן במהלך מחאה כנגד התכנית להפרטתה. אחד החשודים הוא יועץ לשעבר של ראש הממשלה נוואז שריף. פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס ידועה בשם PIA ראשי תיבות של Pakistan International Airlines היא חברת התעופה הלאומית של פקיסטן. בסיסה הראשי בלאהור והיא מפעילה טיסות ל-63 יעדים ב-25 מדינות.

2016-02-07_202706

אחד העובדים שנהרג בשבוע שעבר בעת ההפגנות נגד הפרטת חברת התעופה (צילום מסך: הטלוויזיה הפקיסטנית)

שני העובדים נהרגו ועוד מספר עובדים נפצעו במהלך מהומות שאירעו בשבוע שעבר בשדה התעופה הבינלאומי של קראצ'י. העובדים הפגינו כנגד התוכנית להפריט את חברת התעופה הלאומית. המשטרה מכחישה כי נעשה שימוש בנשק חם. בימים האחרונים התנועה האווירית של פקיסטאן משותקת בשל השביתה שהכריזו העובדים. במסגרת זו בוטלו כל הטיסות לחו"ל וטיסות פנימיות. השביתה נמשכת למרות שראש הממשלה הצהיר כי היא "אינה חוקית". הממשלה הודיעה קודם לכן כי ההפרטה החלקית של המוביל הלאומי תסתיים עד יולי השנה. צעד זה מגיע בשל הפסדים כבדים של החברה ופגיעה קשה במוניטין שלה.

הבוקר (ראשון) נמסר בעיתוני קראצ'י כי הפגנה המונית נערכה אתמול במרכז העיר. איגודים מקצועיים רבים הצטרפו למחאה נגד הפרטת חברת התעופה ובתמיכה עם השובתים. אל המפגינים הצטרפו מפלגות השמאל וראשי המפלגה הקומוניסטית. הפגנות נוספות נערכו אתמול בעריה הגדולות של פקיסטן. הדוברים בהפגנות תקפו במילים קשות את המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה וקראו להקמת חזית נגד ההפרטה שתקיף עובדים, נשים, סטודנטים ואיכרים.