שביתה כללית שלישית ביוון נגד המדיניות הניאו-ליברלית של ממשלת סיריזה

עשרות אלפים יצאו אתמול (חמישי) לרחובות הערים ברחבי יוון במחאה על צעדי הצנע הניאוליברליים של הממשלה, במסגרת שביתה כללית בת 24 שעות. מדובר בשביתה הכללית הראשונה מאז תחילת השנה והשלישית מאז שמפלגת סיריזה ראש הממשלה אלכסיס ציפראס הגיעה לשלטון בינואר אשתקד.

2016-02-05_200411

מפגינים מערך הכוחות המעמדיים במרכז אתונה, אתמול (צילום: מערך הכוחות המעמדיים)

המחאה היא על העלאת מסים נוספת וקיצוצים בפנסיה תוצאות של תוכנית החילוץ שעליה חתם ציפראס. באתונה השתתפו קרוב ל-40 אלף איש בשלוש הפגנות במרכז העיר, הגדולה שבהן התקיימה בסמוך לפרלמנט והשתתפו בה רבבות פעילי "מערך הכוחות המעמדיים" של המפלגה הקומוניסטית. בסלוניקי הפגינו 10,000 איש. המערך קיים מחאות, עצרות והפגנות ב-70 ערים ועיירות. יצוין גם סיעת מפלגת השלטון סיריזה באיגודים המקצועיים הצטרפה לשביתה.

ברחבי יוון הטיסות הפנים ארציות קורקעו, פעילות הרכבת התחתית והמעבורות הופסקה ובתי הספר והמשרדים הציבוריים נסגרו. בתי החולים נותרו בצוותים מצומצמים ופעילות התחבורה הציבורית צומצמה. גם העיתונאים שבתו אתמול. "אנחנו נלחמים נגד צעדי הממשלה שמנציחים יחסי עבודה של ימי הביניים", נמסר ממערך הכוחות המעמדיים. "אנחנו נגיב לכל צעד צנע שידרדר את החיים שלנו. אנו קוראים לעובדים: די לשקרים ודי לאשליות יש להמשיך במאבק עד לשינוי מן היסוד של מדיניות הממשלה".