רבבות הפגינו בלונדון: דרשו להפסיק את מדיניות הצנע ואת התפטרותו של קמרון

רבבות עובדים וסטודנטים הפגינו אתמול (שבת) במרכז לונדון ודרשו לשים קץ למדיניות הצנע הניאו-ליברלית של הממשלה הימנית ואת התפטרותו של ראש הממשלה השמרני דיוויד קמרון, בעקבות חשיפת מעורבותו בשערוריית "מסמכי פנמה". את ההפגנה ארגנה "אסיפת העם נגד הצנע". מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, שיגר ברכה שהוקרנה לקהל המתאספים בכיכר טרפלגר. על כך מוסר העיתון הקומוניסטי הבריטי "מורנינג סטאר".

קמרון הסתבך קשות בשבוע שעבר בעקבות הגילויים במסמכי פנמה על השקעותיו בקרן של אביו המנוח במקלט מס. בעוד אלפי מפגינים זועמים צעדו ברחוב דאונינג, אמר קמרון כי עליו לקבל על עצמו את האשמה לאופן שבו התמודד עם הגילויים הללו. קמרון הוסיף כי בכוונתו לפרסם את דיווחי המס האישיים שלו מהשנים האחרונות.

2016-04-17_211748

"קמרון חייב ללכת" – כרזות בהפגנה שנערכה אתמול במרכז לונדון (צילום: אסיפת העם נגד הצנע)

בדברו בפורום האביב של המפלגה השמרנית, הודה קמרון כי "השבוע החולף לא היה מזהיר", לקול צחוקו של הקהל. "אני יודע שהייתי צריך להתמודד עם זה טוב יותר", אמר. "אל תאשימו את דאונינג 10 או את היועצים. תאשימו אותי. אני אפיק את הלקחים". יצוין שעל פי סקרים שפורסמו בסוף השבוע צנח שיעור התמיכה בקמרון ל־34% לעומת 39% בפברואר בעקבות חשיפת מסמכי פנמה. לעומת זאת, שיעור התמיכה במנהיג הלייבור  קורבין עלה ל־30% מ־25%.

על אסיפת העם נגד הצנע:

http://www.thepeoplesassembly.org.uk

ברכתו של קורבין למפגינים, אתמול, במרכז לונדון: