עשרות טרקטורים עוסקים בחודש האחרון בהרס היבול של התושבים הבדואים בנגב

עשרות טרקטורים עוסקים בחודש האחרון בהרס היבול של התושבים הבדואים בנגב. על כך מסרה הערב (רביעי) ד"ר יעלה רענן, הנאבקת למען זכויות האוכלוסייה הערבית-בדואית שבכפרים הלא מוכרים בנגב. לדבריה  "40 טרקטורים של המדינה עסוקים בהרס של יבול מדברי של האנשים העניים ביותר בישראל. השבוע זה קרה בכפר ואדי נעאם. המשמעות המעשה הנפשע עבור מספר לא מבוטל של ילדים הוא העמקת העוני והרעב".

כמעט שלושים שנה דנים תושבי ואדי נעאם  עם המדינה על הכרת כפרם. בכפר גרים כ-12 אלף תושבים שאין להם בית ספר תיכון. יצוין שתושבי ואדי נעאם מעוניינים לפתח יישוב חקלאי ועצמאי. הם מוכנים להקים את כפרם במקום בו הוא מצוי כעת או ליד הכפר המוכר ביר הדאג' בחלוצה. אך דרישותיהם הושבו ריקם על ידי השלטונות.

2018-02-28_193306

טרקטורים של קק"ל בפעולה באדמות הכפר ז'חייה שבנגב (צילום: פורום דו-קיום)

 

בתחילת פברואר בכפר ז'חייה, השוכן צפונית לרהט, הגיעו כלי עבודה של הקרן הקיימת לישראל – קק"ל, מלווים בעשרות שוטרים וחרשו בכוח מאות דונמים של שדות השייכים לתושבי הכפר. האדמות אליהן נכנסו הכוחות הן אדמות של משפחת אבו-ואדי, אשר נחרשו ועובדו עוד לפני קום המדינה וכיום נמצאות בתביעת בעלות.

מפורום דו-קיום בנגב נמסר כי "בבית המשפט התברר שלמדינה כלל לא היה אישור לעבוד שם ושהכוחות נכנסו בבריונות ללא כל צו. כאשר כל מה שאתה רואה לנגד עיניך הוא סילוק הבדואים בנגב מאדמתם, גם שלטון החוק הוא כבר לא שיקול. אנחנו נעמוד לצד תושבי ז'חייה, אשר מתכוונים להיאבק על זכויותיהם בבית המשפט ובשטח".