עמותת א.ס.ף: מבקשי מקלט שוהים בישראל כחוק וזקוקים לעבודה

עמותת א.ס.ף פרסמה בסוף השבוע הודעת הבהרה בה נאמר שמבקשי מקלט שוהים בישראל כחוק וזקוקים לעבודה. זאת, בעקבות מודעות שפרסמה הממשלה לפיה אסור להעסיק מבקשי מקלט ופליטים. "בישראל חיים מבקשי מקלט! לא מסתננים, לא מסתנני עבודה, לא פושעים, שחורים, אנסים, חיות אדם או סרטנים אנושיים. פליטים. בני אדם שברחו מדיקטטורות ומרציחות עם וביקשו למצוא מקלט וחיים במקום בו לא נשקפת להם סכנה.  מדינת ישראל מעניקה לסודנים ולאריתראים, שמהווים למעלה מ 90% ממבקשי המקלט בישראל, הגנה קבוצתית. הממשלה לא מגרשת אותם ונותנת בידיהם אשרות שהייה. אז למרות כל השקרים – הם שוהים כאן כחוק", נאמר בהודעה.

2016-04-17_211806

לדברי העמותה מותר להם לעבוד כאן ואשרת השהייה של רוב רובם של מבקשי המקלט גם מאפשרת להם לעבוד. כך שהם הם עובדים בצורה חוקית ורבים מהם הגיעו לישראל עם השכלה וניסיון תעסוקתי מגוון. חלקם במקצועות הרפואה, אחרים בטכנולוגיה, חינוך ועוד. אבל בגלל המדיניות של ישראל שלא מסדירה את מעמדם, הם נאלצים לעבוד בעבודות כפיים.  אך "בימים האחרונים רשות ההגירה מנסה לבלבל אתכם. בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט מסתובב לו קמפיין של משרד הפנים שמזהיר מפני העסקת "מסתננים". האמת היא, ואין שום דרך לסובב את זה, שהמדינה התחייבה בבג"ץ לאפשר למבקשי המקלט שהיא אינה מגרשת להתפרנס בישראל. שוב – למבקשי המקלט מותר לעבוד".

יצוין שפעילי א.ס.ף מסייעים למבקשי המקלט במציאת עבודה. "כאשר מעסיקים פונים אלינו ואומרים שהם מוכנים להעסיק מבקשת או מבקש מקלט – אנחנו עושים כל מאמץ לשדך להם אדם מתאים. וכמו שאתם יודעים, פסח מתקרב ואיתו גם מגוון עבודות שעשויות לעזור למבקשי ומבקשות המקלט להיחלץ ממצבים של עוני ומצוקות חברתיות. אנחנו קוראים למעסיקים, למשקי בית, לעסקים קטנים ובינוניים לפנות אלינו ולהציע לנו עבודות שיתאימו למבקשי המקלט. אנחנו מצידנו נמצא את האנשים המתאימים – וכולם יצאו מרוצים".

הצעות עבודה ניתן להעביר לכתובת:  info@assaf.org.il