עובדי נמל בארה"ב מסרבים לפרוק אוניה של צים במחאה על המתקפה בעזה

מזה כחמישה ימים, עובדי נמל בארה"ב מסרבים לפרוק אוניה של צים במחאה על המתקפה בעזה. אוניית משא הישראלית עוגנת בנמל אוקלנד כבר ארבעה ימים, כשמשמרת מחאה נגד מלחמת עזה ולמען זכויות הפלסטינים מונעת את פריקתה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי עובדי הנמל משתפים פעולה עם הפעילים, וחשים כלפיהם סולידריות. המפגינים מנסים לגייס תמיכה במה שהגדירו כמאבק נגד מדיניות האפרטהייד הישראלית. חברי ארגון "חסמו אוניות למען עזה" ניטרו את תנועתה של אוניית צים כשזו התקרבה לחופי קליפורניה בשבת האחרונה.

2014-08-21_201813

ההפגנה בשבת בנמל אוקלנד שבארה"ב במחאה על המלחמה בעזה (צילום: "פיפלס וורלד")

עם כניסתה של האוניה לנמל, הקימו המפגינים מתרסים בארבע הכניסות לנמל אוקלנד, כדי למנוע את הגעתם של עובדי נמל ואת הוצאת הסחורות מהנמל. אחד ממארגנות המחאה מסרה כי עובדי הנמל "מכבדים את המחאה שלנו", ולכן לא מנסים לחצות את קו המפגינים.

כאמור, המחאה החלה בשבת מאות פעילי שלום ומתנגדי המלחמה בעזה, ביניהם פעילי המפלגה הקומוניסטית של ארה"ב, החלו לפעול לשיבוש פעילות חברת הספנות המופרטת צים בארצות הברית. תחת הכותרת "עוצרים את ישראל בנמל", קראו מארגני המחאה למנוע מספינות החברה לעגון בנמלים ולפרוק את סחורתן. הפעילים הפגינו בתוך הנמל תוך שהם קוראים "לעצור את הספינה למען תושבי עזה". לדבריהם, "העולם צפה באימה במדינת ישראל שהפציצה והחריבה את עזה. מיליוני אנשים ברחבי העולם יצאו לתמוך בעם הפלסטיני כנגד המשטר האפרטהייד הישראלי באמצעות צעדות, הפגנות ומפגני סולידריות". בין התומכים ביוזמה ארגונים למען זכויות הפלסטינים בארצות הברית, דרום אפריקה ומדינות נוספות באירופה. לאחר ההפגנה באוקלנד, צפויים הפעילים למחות גם בסיאטל ובוונקובר, חלק ממחאה רחבה שתתפשט ותחצה גבולות ומדינות.

"חסמו אוניות למען עזה" בפייסבוק:

https://www.facebook.com/pages/Block-the-Boat-for-Gaza/256406377889015