עובדי מפעל זרעים גדרה התאגדו בהסתדרות: רוצים הסכם קיבוצי

עובדי מפעל זרעים גדרה התאגדו השבוע בהסתדרותבמכתב שנשלח למנכ"ל המפעלג'וש פלג יחד עם טפסי ההצטרפות של העובדים, הודיעה מנכ"לית האגף להתאגדות עובדים, עו"ד חניטל סויסה, כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי המפעל וקראה לו לתאם פגישה, על מנת לפתוח בתהליך ההידברות ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

2014-12-31_194722

מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים, לאחר שלמעלה משני שליש מעובדי החברה חתמו על טפסי הצטרפות והביעו את רצונם להתארגן בהסתדרות. הרקע למהלך ההתארגנות קשור ברצונם של העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי בחברה. זרעים גדרה מהווה חלק מהחברה הרבלאומית סינגנטה (Syngenta) שמקום מושבה בשוויץ ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק זנים של זרעים לשווקים בישראל ובחו"ל. כיום מעסיקה החברה למעלה ממאתיים עובדים בישראל בתחומי מחקר ופיתוח, יצור, אספקה ושיווק. החברה פועלת ב-90 מדינות ומעסיקה כ-28 אלף עובדים ברחבי העולם.

מוועד הפעולה של מפעל זרעים גדרה, נמסר: "אנו העובדים קיבלנו החלטה להתאגד בהסתדרות לאור השינויים שצפוי המפעל לעבור. ההחלטה על ההתאגדות הגיעה מתוך הבנה כי רק ההליכה המשותפת תביא להשגת הביטחון התעסוקתי והזכויות לעובדים. לאור זאת, אנו מאמינים כי נצליח לגבש ביחד עם ההנהלה ובהובלת ההסתדרות הסכם שיבטיח את תנאי ההעסקה שלנו ויתרום לא פחות מכך גם להצלחת החברה".