סוחרי המוות: הטכניון מציע קורס יצוא ושווק ביטחוני

"לראשונה בישראל, פותחה תכנית יצוא בטחוני במסלול להכשרת מנהלים בתעשייה הישראלית", כך מסר הטכניון. לדברי המוסד להשכלה הגבוהה "התוכנית מקנה ידע בנושאי ייצוא ביטחוני ותחומים נוספים הקשורים לעולם הייצוא הביטחוני, תוך הדגשת המרכיבים הרלוונטיים ליצואן הישראלי ובהתייחסות למימד הגלובאלי והבינלאומי".

2015-12-11_194833

מפגינים בבריטניה השתלטו על מפעל של אלביט המייצר מטוסים ללא טייס (צילום: מורנינג סטאר)

המפגש ראשון של הקורס החדש יתקיים בקמפוס הטכניון, שבמתחם שרונה, רח' דוד אלעזר 18, בתל אביב. מטרות הקורס הן "הכשרה לתפקידים מגוונים הקשורים לייצוא ביטחוני ושיווק ביטחוני בחברות ובתעשיות ישראליות; הקניית ידע מעשי, עיוני, משפטי ובינלאומי החיוניים לתפקודו של כל נושא משרה בתחום הייצוא הביטחוני והתעדכנות בחוקים, בתקנות ובנהלים הקשורים לייצוא ביטחוני ולפיקוח עליו". כמו כן, המשתתפים ילמדו "הכרת השוק הבינלאומי ויעדי הייצוא הביטחוני והשפעת המגבלות הבינלאומיות על שווקים אלה; היכרות עם עולם הסייבר ועולם ההצפנה המסחרית, התופסים מקום הולך וגדל בשוק הייצוא הביטחוני וכן הסכנות והיתרונות הגלומים בייצוא זה והכרת מקומם של משרדי הביטחון, החוץ, הכלכלה, מינהל המכס, נספחי צה"ל וארגונים ומוסדות נוספים והשפעתם על הייצוא הביטחוני".

נמסר כי הקורס מיועד למנהלים, חברי דירקטוריונים, נושאי משרה בכירים, יועצים משפטיים של חברות ועורכי דין חיצוניים, רואי חשבון, מבקרי פנים, קציני ציות, ממוני פיקוח יועצים חיצוניים, אנשי מחקר ואקדמיה "ולמבקשים להכיר מקרוב את עולם הייצוא הביטחוני וללמוד עליו, הלכה למעשה".