נשיא ונצואלה העלה ב-30% את שכר המינימום – יעמוד על 1,162 דולר לחודש

נשיא ונצואלה הסוציאליסטי, ניקולאס מדורו, העלה בסוף השבוע את שכר המינימום במדינה, זו הפעם השנייה השנה, בניסיון להקל על העובדים המתמודדים עם שיעור האינפלציה הגבוה. בנאום שנשא בעצרת לציון יום הפועלים ב-1 במאי, הכריז מדורו כי הוא מעלה את שכר המינימום ואת הפנסיה לגמלאים ב-30%. עוד הוסיף מדורו כי בכוונתו להעלות את השכר של עובדי המדינה ואנשי הצבא. בינואר עלה שכר המינימום ב-15%. שכר מינימום יהיה בוונצואלה הגבוה באמריקה הלטינית: כ-1,162 דולר לחודש. על כך מסרה רשת הטלוויזיה הלטינו-אמריקאית "טלסור".

2015-05-03_200023

נשיא ונצואלה מדורו השתתף בסוף השבוע בעצרת ה-1 במאי שנערכה בהוואנה, קובה. לצידו עומד נשיא קובה, ראול קסטרו, ולידו משלחת של אנשי איגודים מקצועיים מאמריקה הלטינית שהביעו תמיכה עם ממשלת ונצואלה הסוציאליסטית (צילום: טלסור)

ההכרזה התקבלה לאחר שבימים האחרונים הגביר מדורו את ההתקפות על בעלי ההון במדינה. ההתקפות החריפות הובילו את ראש יצרנית המזון הגדולה בוונצואלה, אמפרסאס פולאר, לפרסם בצעד נדיר מכתב ציבורי שבו קרא לנשיא "לפתוח בדיאלוג" איתם. "לפעמים אנחנו לא מצליחים לראות את הפרצוף של המפלצת שרוצה להרוס את הכלכלה ולהכעיס את האנשים", אמר מדורו בעצרת. הוא הבטיח לנקוט בצעדים נוספים בימים הקרובים, שיחלצו את השליטה על הכלכלה מידי האוליגרכים המנסים להפיל את הממשלה הנבחרת בסיועה של ארה"ב.