נשיא ונצואלה: העובדים ישתלטו על כל מפעל שאינו מייצר או ננטש

 

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, מסר בסוף השבוע שבכוונתו להלאים מפעלים שהפסיקו פעולתם ולכלוא את בעליהם – כך דיווחה סוכנות הידיעות של ונצואלה. "העובדים ישתלטו על כל מפעל שאינו מייצר או ננטש על ידי בעליו", הודיע הנשיא. דבריו של מדורו נאמרו על רקע הפסקת ייצור הבירה מצד חברת המזון והמשקאות הגדולה במדינה שבבעלות אמריקאית, בטענה שצעדי הממשלה הכריחו אותה להפסיק את ייבוא הדגנים הדרושים לתהליך הייצור.

2016-05-15_194534

נבחרי הרשויות המקומיות בהפגנה שנערכה אתמול (שבת) בקראקס בהשתתפות הנשיא ניקולס מדורו (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

 

במהלך סוף השבוע הכריז מדורו על המשך מצב חירום במדינה, המתמודדת עם משבר אנרגיה חריף ועם השלכותיו על הכלכלה. הנשיא הכריז בנוסף כי בשבוע הבא יחלו במדינה תמרונים צבאיים על מנת להתכונן לכל תרחיש של הפיכה. הוא גם גינה, בישיבת הקבינט שנערכה אתמול (שבת) בשעות הבוקר, את דבריו של נשיא קולומביה לשעבר אלברו אוריבה, שקרא בבירת ארה"ב להתערבות צבאית בוונצואלה.

בעצרת בבירה קראקס, בהשתתפות רבבות חברי מועצות הרשויות המקומיות התומכים בממשלה הסוציאליסטית, אמר מדורו כי "עלינו לנקוט בכל הצעדים הדרושים להשבת תפוקת הייצור במדינה על כנה – שאותה הבורגנות מנסה לשתק". עוד מסר מדורו בנאומו, כי בשנה האחרונה שכר המינימום בארצו עלה ב-105% על מנת להתמודד עם האינפלציה הגוברת – תוצאה של המלחמה הכלכלית שבעלי ההון וארה"ב הכריזו על ונצואלה.