נמשכת שביתתם של רבבות עובדים במפעלי ההנעלה בדרום סין

נמשכת שביתתם של רבבות העובדים במפעלי יו יואן (Yu Yuan), חברת ייצור נעלי המותגים הגדולה בעולם אשר מייצרת בין היתר נעלי ספורט לנייקי ואדידס. העובדים במפעלי החברה שבעיר דונגואן בסין, פתחו בשביתה לפני שבוע והפסיקו את העבודה בדרישה להעלאת שכר של 30% ולתנאי עבודה הוגנים. מעריכים שרבבות עובדים לוקחים חלק בצעדים הארגוניים – שכללו הפגנה המונית ברחובותיה של דונגואן. יו יואן הוקמה ב-1988 בידי בעלים טייוונים ובבעלות החברה מפעלים בסין, וייטנאם ואינדונזיה. על כך מוסר העיתון הצרפתי "הומניטה".

אמש (שני) הודיעה ההנהלה כי תעלה את שכר העובדים במפעליה בסין בניסיון לסיים את השביתה. החברה הציעה להגדיל את דמי המחיה לעובדים במפעליה בדרום סין ב-230 יואן (37 דולר) בחודש החל מ-1 במאי. עוד היא מוכנה להגדיל את השתתפות המעסיקים בהפקדות הפנסיה של העובדים. אך העובדים מסרבים לקבל את ההצעות. פרט לדרישות שהיו העילות לשביתה, העובדים חזרו והדגישו שהם מעוניינים בחופש התאגדות, באיענישה של מנהיגי השביתה ובתשלום ימי השביתה.

2014-04-22_193451

הפגנה ביום שישי האחרון בפתח אחד ממפעלי יו יואן שבעיר דונגואן בסין (צילום: הומניטה)

יותר מ-40 אלף מעובדי המפעל במחאה על תנאי השכר וההטבות שלהם ובדרישה לאפשר להם לבחור ועד עובדים. השביתה הצטרפה למחאות במפעלים של חברות אחרות בסין, שבהן דרשו העובדים העלאות שכר ושיפור בתנאים. עובדים שהתראיינו אתמול בעיתונות הסינית מסרו כי ההנהלה לא הגיעה עמם להסכם לגבי העלאת השכר, שינוי תנאי החוזה ותשלום רטרואקטיבי של הטבות שלא שולמו להם