נחתם הסכם קיבוצי נוסף בחבת היי-טק: טק מהינדרה שבבעלות הודית

הנהלת טק מהינדרה ונציגות העובדים, בגיבוי ההסתדרות, חתמו אתמול על הסכם קיבוצי הנוגע לכ-200 עובדי מרכז הפיתוח של החברה ההודית בישראל. מדובר בעובדים שהיו בעברם אנשי קומברס והועברו לתאגיד ההודי. מדובר בהסכם קיבוצי שני שנחתם בטק מהינדרה. ההסכם הראשון נחתם ביוני האחרון והסדיר את מעבר עובדי מרכז הפיתוח של קומברס. הוא כלל רשת ביטחון תעסוקתי מלאה למשך שנה, הגדלת ההפרשות לפנסיה בעוד 20%, מענק מעבר ומענק שנתי בגובה משכורת וחצי.

2016-04-04_183727

ההסכם החדש, שתוקפו עד לסוף 2017, כולל תוכנית פרישה מרצון של עובדים ומנגנון הידברות עם הוועד במקרה של מדובר בפיטורים מטעמי "התייעלות". הפורשים יקבלו מענק פרישה בגובה של בין שתיים לשבע משכורות נוספות לצד הקבוע בחוק. עוד נקבע בהסכם כי החברה תקצה מדי חודש תקציב לתיקון עיוותי שכר, במטרה לשפר את שכרם של עובדים המשתכרים ברמות נמוכות, כך שישתווה למקובל בענף.

בנוסף לכך, ההסכם קובע מנגנון שמירה על מעמדם ושכרם של עובדים, במקרה של ניוד בתוך החברה. יו"ר ועד העובדים, עמיר בריגה, מסר: "אנחנו גאים, לאחר זמן ממושך של דיונים, לחתום על הסכם נוסף עם הנהלת טק מהינדרה בו העובדים יזכו לפיצויי פרישה ראויים מאוד וכן לרצון משותף וביטחון תעסוקתי משולב, להמשך הפעילות ולהרחבתה של החברה בארץ".