נאסרה פעילותה במצרים של התנועה שהביאה להפלת מובארכ

בית המשפט במצרים אסר היום (שני) על פעילותה של התנועה הדמוקרטית שלקחה חלק בפרוץ התקוממות העממית שהביאה להפלתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארכ בשנת 2011. על כך מסר היום אתר העיתון "אל אהרם". ההחלטה הגיעה לאחר מעצרם של שלושה חברים בכירים בתנועת "ה-6 באפריל" בגין "הפגנה בלתיחוקית". פעילות התנועה נאסרה בגין היותה "מזיקה לתדמית המדינה", כך לפי החלטת בית המשפט. פעילותה של תנועת "האחים המוסלמים" נאסרה במדינה גם כן מהשנה שעברה, לאחר שהוגדרה "ארגון טרור".

 2014-04-28_210344

פעיל מניף את דגל תנועת "6 באפריל" ליד איגוד העיתונאים (צילום: אל אהרם)

גם הטלוויזיה המצרית דיווחה היום שבית המשפט לעניינים דחופים במצרים הוציא מחוץ לחוק כל פעילות הקשורה בתנועת הצעירים "6 באפריל". אחד ממייסדי התנועה, אחמד מאהר, נידון לשלוש שנות מאסר על השתתפות בהפגנה. כמו כן הוחלט לסגור את מטה התנועה. דובר התנועה הגיב ואמר: "זה מראה שלא מדובר רק באיסלאמיסטים המסומנים כמטרה, אלא גם בקבוצות דמוקרטיות כמונו. אגב, את פסק הדין ניתן לבצע כעת כלשונו. אין צורך לסגור את מטה התנועה – כי לתנועה אין מטה, אנו לא תאגיד עסקי. יש לנו פעילים רבים הנפגשים בבתי קפה, בבתיהם ובמקומות ציבוריים – איך ניתן יהיה לסגור את כולם?". תנועת "ה-6 באפריל", הוקמה ב-2008 כדי לתמוך בשביתה של עובדי הטקסטיל במחלא אלקוברה.

יצוין בתי המשפט במצרים גזרו היום ונש מוות על 720 איש: 683 מתוכם במשפט אחד. במשפט אחר בעיר מיניה, בית המשפט אישר גזר דין מוות ל-37 איש והמתיק את עונשם של 492 אחרים, שבמקום גזר דין מוות הוחלף עונשם ב-25 שנות מאסר. הנידונים, בין אם לגזר דין מוות או ל-25 שנות מאסר, מואשמים בהריגת שני שוטרים בשני מקרים נפרדים במהלך הפגנות שאירעו ברחבי מצרים בקיץ האחרון. כל הנאשמים נחשבים לחברים בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים ובין הנידונים למוות גם מנהיג התנועה, מוחמד בדיע. קרובי הנידונים מחו מחוץ לבית המשפט.