ממשלת סיריזה היוונית תפתח מחדש את רשות השידור שנסגרה בעת שלטון השמרנים

ממשלת סיריזה היוונית תפתח מחדש את רשות השידור שנסגרה בעת שלטון השמרנים. על כך נמסר בסוף השבוע. על פי הידיעות בעיתוני אתונה, שרים בממשלה נפגשו עם ראשי הוועדים ברשות השידור היוונית ((ERT ומסרו להם שהצעת חוק בנושא תוגש על ידי הממשלה כבר ביום שני הקרוב. על פי הצעת החוק, שיש לה רוב ברור בקרב חברי הפרלמנט, הרשות שנסגרה תשוב לפעול על פי המתכונת הקודמת.

ביוני 2013 הופתעו אזרחי יוון  לפתוח את תחנת הטלוויזיה הציבורית ולגלות מסכים שחורים. ממשלת יוון החליטה כי היא סוגרת בבת אחת וללא דיחוי את שידורי רשות השידור ומפטרת 2656 מעובדי הרשות. בנוסף נסגרו גם שבע תחנות רדיו ציבוריות של רשות השידור. התירוץ לסגירת הערוץ של הממשלה היוונית הימנית היה די תמוה. "הרשות סבלה מחוסר שקיפות" אמר סימוס קדיקוגלו ,ששימש כדובר הממשלה היוונית, בזמן שממשלתו קיבלה את ההחלטה על סגירת רשות השידור מבלי להודיע על כך לפני כן לציבור היווני.

2015-02-28_195926

מנהיג מפגלת השמאל סיריזה, אלכס ציפראס, נואם בפני עובדים רשות השידור יוונית בשנת 2013 ומבטיח לפתוח אותה לאחר הבחירות (צילום: סיריזה)


עם פרסום ההודעה, האיגודים המקצועיים ביוון פתחו בשביתה כללית, במחאה על סגירת תחנות הטלוויזיה והרדיו הממלכתיות. אלפי מפגינים התגודדו הבוקר מול בניין הנהלת רשות השידור היוונית שנכבש על ידי העובדים המפוטרים. כעבור מספר חודשים כוחות משטרה גדולים פשטו על בניין הטלוויזיה והרדיו, כי עובדיהם המשיכו לשדר חרף הסגירה. חרף הגירוש, העיתונאים והטכנאים המשיכו לשדר גם בשנתיים האחרונות, בהתנדבות, ובאמצעות האינטרנט.