מכללת אורנים לחינוך תקלוט את עובדות הקבלן בהעסקה ישירה

מכללת אורנים לחינוך הודיעה אתמול (שישי) כי תקלוט עובדות קבלן המועסקות בה בהעסקה ישירה. הנהלת המכללה אישרה מעבר הדרגתי להעסקה ישירה אשר יחל עם סוף החוזה הנוכחי בסוף שנת הלימודים. כך מצטרפת אורנים למכללות הקיבוצים בתלאביב והגליל העליון בקרית שמונה שהחליטו על צעד דומה. יצוין שהמאבק להעסקה ישירה של עובדות הניקיון נמשך באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות בן גוריון, חיפה ותלאביב. בשבוע שעבר הודיע ארגון הסגל הבכיר באוניברסיטת חיפה שמצטרף למאבק, שכבר קיבל את תמיכת ארגון הסגל הזוטר ואגודת הסטודנטים.

לדברי פרופ' יערה בר און, נשיאת המכללה, הנחה הוועד המנהל של המכללה את מוסדותיה המנהלים לבדוק את הנושא, "בדקנו את זה מול מעסיקים אחרים שעשו את זה, ואיך זה נעשה אצלם. בדקנו מה השינוי שיהיה בזכויות, כל הפרטים של ההעסקה. חשבנו שזה נכון, שהעסקה ישירה היא נכונה מבחינה ערכית, והגענו למסקנה שאנחנו יכולים לבצע את זה כלכלית. אמנם זה ידרוש מאיתנו יותר מעורבות ומחוייבות, אבל זה לא בלתי אפשרי" אמרה לאתר ההסתדרותי ה"דבר ראשון".

2017-02-11_162817

פרופ' יערה בר און, נשיאת מכללת אורנים (יושבת, ראשונה מימין) יחד עם פועלות הניקיון שהועסקו עד עתה בעבודה קבלנית (צילום: אורנים)

המתווה המדויק לביצוע ההעברה עוד טרם נסגר באופן סופי, אך ככל הנראה היא תתחיל בעובדות הניקיוןבהמשך מקווים במכללה לקלוט גם את עובדי השמירה, וייתכן וישנו גם את אופי ההעסקה של עובדי הקפיטריות. מדובר בשתי משמרות של כעשר עובדות ניקיון על אחת, וארבעה שומרים בשלוש משמרות. לדברי בר און העובדה שלא מדובר בעובדים רבים מלכתחילה מקלה על ביצוע המהלך.

בסמסטר השני של שנת הלימודים תשע"ו הוקם במכללת אורנים בית הספר "עוֹבדות לומדות באורנים", המכוון לעובדות הקבלן המועסקות בניקיון במכללה. בשלב ראשון נעשתה פנייה אל המרצים בבקשה ללמד בפרויקט, וחמישים אנשי סגל הביעו רצון להשתלב בהוראה בהתנדבות. תוך 30 העובדות במכללה נרשמו ללימודים 18, כך שרק מקצת המרצים זכו ללמד במיזם. תכנית הלימודים כללה מפגש שבועי בקבוצות קטנות, לאחר שעות העבודה, בנושאי מחשבים, אמנות ועברית. הנהלת המכללה, שיזמה ועודדה את התכנית, תקצבה את שעות העבודה של הלומדות.