מכה ליועץ המשפטי לממשלה: לא יהיו בחירות חוזרות לראשות העיר נצרת

מכה ליועץ המשפטי לממשלה: שופטת בית המשפט המחוזי נחמה מוניץ לא קבלה את המלצתו ודחתה את ערעורו של ראש עיריית נצרת המכהן עלי סלאם וקבעה אחה"צ (רביעי) כי אין לערוך בחירות חוזרות בעיר. המשמעות: מי שנבחר לתפקיד הוא דווקא מועמד חד"ש ראמז ג'ראייסי ראש העירייה הקודם. כמו כן, חייבה השופטת את סאלם לפצות כל אחד מן הנתבעים ב-30 אלף שקלים.

רק אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי הוא סבור כי יש להורות על עריכת בחירות חדשות לראשות העיר נצרת. זאת, בשל פגמים שנפלו בהליך הבחירות. בעמדת היועץ, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, נטען כי "בשל חומרת הטענות שהעלה המועמד עלי סאלם", שהפסיד בבחירות, "נערכו בדיקות עובדתיות ומשפטיות בשיתוף הגורמים המוסמכים במשרד הפנים, בשב"ס ובמשרד המשפטים, אשר על יסודן גובשה עמדת היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הפנים".

 2014-01-22_200303

ראמז ג'ראייסי בעת אסיפת בחירות בעיר נצרת (צילום: אל אתיחאד)

"מבדיקה שערכה המדינה עולה כי 11 אנשים בקלפיות שונות אשר סומנו בפנקסי הבוחרים כמצביעים, לא שהו בישראל, או שהו במעצר או  במאסר ביום הבחירות" כתב היועץ המשפטיתחילה היה הפער בין מועמד חד"ש לראשות העיר, ראמז ג'ראייסי 22 קולות לטובת סאלם. אולם ג'ראייסי דרש לכלול במניין הקולות 42 חיילים ובעלי מוגבלויות שקולותיהם נפסלו. פתיחתן של המעטפות שינה את מאזן הכוחות הצמוד בין שני היריבים המרים. עורך דינו של ג'ראייסי אמר כי אין ממש בטענתו של סלאם לגבי 11 המצביעים שהצביעו למרות שלא היו בארץ, משום שמדובר באנשיו של סלאם. הוא הוסיף כי בשל כך "ניצחונו של ראמז מובטח", וכי הם מתנגדים להמלצת היועמ"ש על קיום בחירות חדשות בעיר.

חד"ש מסרה אמש כי מדובר בהחלטה פוליטית. עו"ד עמאד דכואר, המייצג את ג'ראייסי, טען כי וינשטיין התעלם מכך שטענות סלאם הועלו לאחר שחלף המועד החוקי להגשת ערעור. עוד הוא מסר כי ג'ראייסי הגיש לבית המשפט ראיות חותכות לכך שהליקויים נגרמו על ידי תומכי סלאם, ועל כן בהתאם לפסיקת העליון יש לנכות את הקולות הפסולים ממניין הקולות לטובתו. עוד נמסר בגילוי דעת של חזית נצרת שפורסם אמש כי "אנו חוששים כי התערבותם של היועץ המשפטי לממשלה ושר הפנים בשלב זה של ההליך המשפטי המתנהל בבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים, הינה התערבות המונעת משיקולים פוליטיים. חששותינו מתחזקים לאור העובדה כי חברי כנסת ממפלגת בל"ד והתנועה האסלאמית, יחד עם ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, פנו במקביל להגשת הבקשות לתיקון הערעור על ידי סלאם, אל שר הפנים, בדרישה שיתערב למען פסילת הבחירות לראשות העיר נצרת ועריכת בחירות חדשות".

יצוין שעו"ד דכואר וצוות משרדו הגישו אתמול את תגובתם לבקשות לתיקון הערעור שהגישו עורכי הדין של עלי סלאם לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, בקשות אשר הוגשו על ידו באופן תמוה. חזית נצרת ביקשה מבית המשפט להכריז על ג'ראייסי כזוכה בראשות העיר, וזאת על סמך תוצאות הבחירות, שהתקבלו לאחר ספירת הקולות בקלפיות של מוגבלי הניידות בהוראה של בית המשפט העליון. עו"ד דכואר ביקש מביהמ"ש לדחות את שתי הבקשות לתיקון הערעור שהוגשו על ידי סלאם על הסף, ולחלופין, לדחות, לגופו של עניין, את כל הטענות החדשות אשר הועלו בבקשותיו. זאת, לאור השיהוי הרב, הבלתי סביר והבלתי מוצדק שבהגשת הבקשות, אשר נעשתה בתום שמיעת כל הערעורים בהליך ובחלוף זמן רב אחרי התקופה הקבועה בחוק להגשת ערעורים על תוצאת הבחירות, כאשר ברור לכל כי הסיבה היחידה לשיהוי הרב בהגשת הבקשות ושינוי הסעד המבוקש היא חששו של סלאם מפני פסק דינה הסופי של השופטת מוניץ, ומפני הסיכוי להפסיד את ראשות העיר. כאמור, השופטת קיבלה את טענותיו של עו"ד דכואר.