מחאה באוניברסיטת תל-אביב נגד תערוכה המנרמלת את הכיבוש בחברון

קבוצת סטודנטים ומרצים נגד הכיבוש והגזענות, שהתארגנה לאחרונה באוניברסיטת תלאביב, יזמה מחאה ראשונה בקמפוס. זאת בעקבות הצגת תערוכה בשם "שבעה קנים: אמני הר חברון עם הפנים לתלאביב", המוצגת במבואה של ספריית סורסקי, ונועדה "לקיים מסע המתחיל בהרי חברון ושואף לחיבור אמת עם תלאביב". הפגנה ראשונה של מרצים נגד הכיבוש תתקיים ביום פתיחת התערוכה, יום רביעי הקרוב, בשעה 9:00 מול הספרייה המרכזית. הפגנה שנייה תתקיים בשעה 10:30, באותו מקום, בהשתתפות מרצים וסטודנטים שהתארגנו באחרונה נגד הפשיזם והכיבוש.

2014-12-07_215034

תמונה שלא תוצג בתערוכה: צעדת פורים של מתנחלי חברון (צילום: אקטיבסטילס)

במכתב ששלח פרופ' ישי רוזןצבי למנהלת הספרייה, נכתב כי "למותר לציין ש-'הרי חברון' המוצגים בתערוכה הם יהודיים בלבד, וה-'חיבור' אינו אלא חיבור בין מתנחלים לבין העורף התלאביבי שלהם. אין לנו עניין באיכות האמנותית המפוקפקת והקיטש הסכריני הנפרס בשורת ה-'יצירות' שבמבואה. עניינינו הוא בכך שהתערוכה כולה מיועדת, באופן גלוי ומפורש, להוות מכבסה של הכיבוש, ולמכור אותו לחילוניות התל אביבית כפסטורליה טהורה".

עוד נאמר במכתב: "מדוע אוניברסיטת תלאביב צריכה לפעול כמכבסה של הכיבוש? מדוע נכפה עלינו שיתוף פעולה, במרכז האוניברסיטה, ובשם כולנו הבאים בשעריה, עם אחד ממוקדי הדיכוי האכזריים ביותר? איך אפשר לדבר על דרום הר חברון במנותק מהריסות הבתים, רדיפת רועי הצאן, הגבלות התנועה, ושאר ההתעללויות הנעשות בה מדי יום ביומו? מי שמקבל על עצמו להיות שליח מרצון של הנורמליזציה של הכיבוש, שלא יזדעק אחר כך נגד החרמות הבאות אלינו מעבר לים".