מופע משותף של מבקשי מקלט וישראלים באוניברסיטת בן גוריון

מרכז אפריקה, מדור מעורבות חברתית של אגודת הסטודנטים ו"סטודנטים בבן גוריון למען פליטים ומבקשי מקלט" מזמינים את הקהל הרחב להצגת תיאטרון מחוקק חולות מופע של קבוצת מבקשי מקלט וישראלים המציגים את המציאות בה חיים פליטים בישראל ואת יחסן של ממשלות ישראל לאמנת הפליטים והחוק הבינלאומי.

2015-11-19_203620

תיאטרון מחוקק חולות (צילום: פסטיבל עכו)

קבוצת התיאטרון במתקן הכליאה חולות שנגב היא קבוצה מעורבת של מבקשי מקלט וישראלים שחברו יחד במטרה להציג את הבעיות הקשורות לטיפול הממסדי בשאלת הפליטים בישראל. במהלך השנה האחרונה התנסתה הקבוצה בטכניקות שונות מ'תיאטרון המדוכאים' של הבמאי וההוגה הברזילאי אוגוסטו בואל, במטרה לעבד סוגיות אישיות וחברתיות הקשורות לחייהם של מבקשי המקלט החיים בישראל.

תיאטרון מחוקק חולות, מאפשר חשיבה ביקורתית ודמוקרטיזציה של סוגיות חוקיות ומשפטיות. במהלך המופע, המבוסס על עדויות וסיפורים אישיים, נציע קריאה מחודשת של אמנת הפליטים ויחסו של הממסד הישראלי אליה, מתוך שאיפה לעורר דיון ציבורי ומשפטי שיוביל לשינוי חוקי וערכי כלפי מבקשי המקלט בישראל. ההצגה תועלה ביום שני הקרוב, 23 בנובמבר, בשעה 20:00 בקמפוס האוניברסיטה שבבאשבע, בניין 98 אולם 1. המופע חינם והוא פתוח לקהל הרחב.