מועמד חד"ש לראשות עיריית נצרת: יש להגדיל את שטח השיפוט של העיר

מועמד חד"ש לראשות העיר נצרת, מסעב דוכאן, דורש להגדיל את שטח השיפוט של העיר. כך הוא מסר בריאיון שפורסם הבוקר (שישי) ב"דה מרקר". מסב הוא בעל תארים ראשונים בכלכלה, ראיית חשבון ומשפטים מאוניברסיטת חיפה וחבר מזכירות חד"ש הארצית.

בנצרת מתגוררים 82 אלף תושבים, אבל מגיעים אליה מדי יום עוד כ-20 אלף מבקרים קבועים מיישובים שכנים, דבר המעמיס על תשתיות התחבורה והחינוך. לדברי דוכאן, כל תושב נצרת מבלה כ-30 שעות בחודש בפקקים בתוך העיר.

כאמור, המהלך העיקרי שדוכאן מבקש לקדם הוא הגדלת שטח העיר. הוא מבקש לצרף 11 אלף דונם לשטח השיפוט, שרובו נמצא בין נצרת לעמק יזרעאל (בסוף כביש הסרגל). זהו המשך למהלך שהחל בתקופת ראש העיר רמז ג'ראייסי שקדם לעלי סלאם, ראש העיר הנוכחי. לדברי דוכאן, לאחר שסלאם נכנס לתפקידו המהלך נבלם. שטח זה, אם יצורף, יסייע לצמצם במעט את בעיות התחבורה והיעדר הדיור לצעירים בעיר.

מהלך נוסף שדוכאן מעוניין להתמקד בו הוא פיתוח התיירות. "נצרת זו עיר תיירותית, אבל בעיני תושבי העיר היא לא נתפשת כזו", הוא אומר. "למרות הפוטנציאל, העירייה לא משקיעה שקל כדי לקדם את התיירות. יש כיום 400 חנויות סגורות בעיר העתיקה ובשוק, והאזור כולו מוזנח. אפשר להפוך את מקומות אלה לשוקקי חיים, עם מסעדות, בתי קפה ובתי אירוח. כיום תיירים שמגיעים לנצרת, מגיעים לכנסיית הבשורה, אבל לא לנים בעיר, אלא בטבריה".

2018-09-07_171138

לדברי דוכאן, טבריה מועדפת על נצרת מבחינת הממשלה כיעד תיירותי מכיוון שזו עיר יהודית, אבל זה לא פוטר את אנשי נצרת מלפתח את התיירות בעירם. "אני מהאנשים שלא מטילים את כל התלאות של החברה הערבית על הפוליטיקה הישראלית. קודם כל אנחנו צריכים לעשות את שלנו, ואז להתמודד עם הבעיה של הקצאת משאבים מהממשלה", הוא אומר.

דוכאן, אב לשני ילדים קטנים (שנתיים וחמש), מסמן כמטרה גם בעלות עירונית או לפחות סבסוד מצד העירייה של המשפחתונים בנצרת, דבר שיעודד יציאת נשים לעבודה." לפעמים העיר מרגישה כמו סיר לחץ", הוא אומר, "זה לא רק הצפיפות, זו גם האלימות. לכן צעירים מקומיים לא מבלים בנצרת, אלא יוצאים לרמת ישי או נצרת עילית, שם נוח להם יותר לבלות. אני מכיר את נצרת מכל הזוויות, ויודע מה לעשות כדי לקדם אותה".

המתמודד העיקרי מולו הוא ראש העיר המכהן, סלאם, שלפני שלושה חודשים נחקר בחשד לעבירות שחיתות, ובהם גניבת דלק מהעירייה. על פי "דה מרקר", סלאם נחשב לראש עיר שנוי במחלוקת וכמי שצבר לעצמו לא מעט אויבים במהלך כהונתו.

סרטון: מסעב דכאן מסביר את עיקרי מצעו (1.30 דקות, בערבית)

https://www.facebook.com/MusabDukhanNazareth/videos/908638129323580