מאות עיתונאים הפגינו בתל-אביב: 'ביבי, ביבי תזהר – אולמרט מחפש חבר'

יותר מחמש מאות עיתונאים הפגינו אמש (מוצ"ש) מול קריית הממשלה בתל אביב, בקריאה לביטול הקומבינה בשידור הציבורי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, שלדבריהם מסרס את תאגיד השידור החדש "כאן" ופוגע בו אנושות. המפגינים חסמו את צומת עזריאלי

בין השלטים שהונפו בהפגנה: "בלי עיתונות חופשית אין דמוקרטיה", "כאן סותמים פיות", "שידור ציבורי אמיתי", "כן לחופש הביטוי, לא לחופש הדיכוי". כמה מן השלטים הונפו נגד נתניהו וכחלון, ביניהם: "ביבי, ביבי תזהר, אולמרט מחפש חבר". המפגינים קראו עוד "ביבי כאן זה לא ארדואן, לא ניתן לפגוע בשידור הציבורי".

2017-04-02_204844

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, אמר עצרת: "זו מבחינתנו זו לא רק הפגנה על הזדהות עם המפוטרים הרבים גם מהתאגיד וגם מרשות השידור אלא בעיקר הפגנה נגד הניסיונות של פוליטיקאים ובראשם ראש הממשלה להשתלט על התקשורת כדי לוודא שקודם כל תשרת אותם ורק אחר כך אם בכלל את הציבור. זה דיל מלוכלך על חשבון הציבור והגיע הזמן שהציבור יתעורר ויאבק למען שידור ציבורי עצמאי וחזק".

הכתב הכלכלי מתן חודרוב, ראש ועד עיתונאי ערוץ 10 הוסף: "אנשים עזבו מקומות עבודה בטוחים ולכולם משותפת ההבנה ששידור ציבורי הוא בעל ערך נוסף, וכשהוא נשלט בידי פוליטיקאים הוא עלול להפוך לכלי מסוכן. זו השליטה ורק היא שמעניינת את הממשלה בבואה להתערב בנושא התאגיד. הגיע הזמן להגיד שניסיונות הדה לגיטימציה לעיתונות לא מקובלים עלינו".

בהמשך עברו עשרות מפגינים למחות מחוץ לביתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בראשון לציון. המפגינים קראו ליו"ר הקואליציה, שהוביל את ההתנגדות לתאגיד בראיונות לכלי התקשורת: "דוד ביטן אל תהיה פחדן". ביטן, שהגיע לביתו ועבר ליד המפגינים והתעמת איתם בזלזול: "אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור", אמר להם חבר

הכנסת והוסיף: מההתחלה אני הייתי נגד התאגיד. אחד העובדים קרא לעברו: "אני לא מאמין שאני צריך לעמוד פה ולהפגין כי אני הולך לאבד את העבודה שלי". יתר המפגינים הצטרפו אליו וקראו: "חוקקתם את החוק שגרם לפיטורים", אך ביטן הגיב בתנועת ביטול. מוקדם יותר, התבטא בחריפות יו"ר הדירקטוריון של התאגיד, גיל עומר, נגד ראש הממשלה והמתווה החדש. עומר אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי מדובר בפגיעה עמוקה בדמוקרטיה הישראלית: "מאות עובדים יאבדו את מקום עבודתם רק בגלל ששלושה או ארבעה מהם לא באים טוב לראש הממשלה. הממשלה באה והשתלטה על גוף שידור ציבורי, וראש ממשלה החליט שהוא ימנה את המגישים ואת העורכים ואת הכתבים. הפכנו להיות טורקיה או רוסיה", אמר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר אתמול ב"שבתרבות" כי "לא נאפשר את המשך ההתעללות בעובדים ברשות השידור ובתאגיד. ללא פתרון לסוגיית העובדים, אנו נחריף את הצעדים הארגוניים בצורה משמעותית כבר בימים הקרובים". ניסנקורן לא פירט היכן יוחרפו הצעדים. יצוין שארגון העיתונאים פנה בשישי האחרון ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט במכתב התראה לפני פניה לבג"ץ. בפניה דרש הארגון לחדול מהפגיעה בעובדים ש "ממשיכים להיות תלויים בין שמיים לארץ זמן ממושך מבלי שעתידםומהות התאגיד שהם מועסקים בו – נהיר להם".