מאות מרצים בעצומה: מתנגדים לאפרטהייד בשטחים הכבושים; ישראל הופכת למדינה גזענית

מאות מרצים מכל המוסדות להשכלה גבוהה חתמו ביממה האחרונה על עצומה מקוונת נגד משטר הכפייה והדיכוי השורר בשטחים הפלסטינים שנכבשו ב-1967. לדברי החותמים "אנו מזכירים כי שלילת זכותם הפוליטית הבסיסית של התושבים הפלסטינים לקיים שלטון המשרת את האינטרסים שלהם, פוגעת בהם באופן חמור. משטר הכיבוש סוגר בפני התושבים הפלסטינים, בתקנות ובצווים צבאיים, שטחים אשר מוקצים לאזרחי ישראל ולאימוני חייליה; הוא תופס/מפקיע באופן שרירותי, זמני או קבוע רכוש פרטי וציבורי על מנת לקדם את האינטרסים שלו ושל אזרחי ישראל המועדפים על ידו (קרי: המתנחלים); הוא כולא את הישובים הפלסטינים מאחורי גדרות ומחסומים, הורס בהם בתים ואינו מאפשר להם להתרחב; הוא מטיל על התושבים עונשים קולקטיביים, עוצר רבבות גברים ונשים וקטינים (עד היום נעצרו יותר משבע מאות אלף פלסטינים), שופט אותם במערכת משפט צבאית שאין בה ולו קורטוב של צדק וכולא אותם בבתי סוהר בשטח הריבוני של מדינת ישראל. כל התנגדות לכיבוש נתפסת על ידי ישראל כפעולת טרור שיש להענישה".

2018-08-01_201443

עוד נאמר בעצומה כי "החיים עבור הפלסטינים במשטר הזה שונים באופן מוחלט מחיים של מתנחלים יהודיים שחיים בהתנחלויות יהודיות שממוקמות בסמוך לישובים פלסטינים בשטחים הכבושיםמציאות זאת, השוררת עשרות שנים, מאפיינת את המשטר שנוצר כמשטר אפרטהייד. משטר הדיכוי הזה מקרין גם על אופי המשטר בישראל של גבולות 1967, אשר הופך למשטר אתנוקרטי/גזעני בוטה עם סממנים פשיסטים. ההידרדרות המוסרית של החברה הישראלית היא תוצאה של הפיכת מה שהוצג תחילה ככיבוש צבאי זמני למשטר של קבע, השולל זכויות פוליטיות ואזרחיות בסיסיות מרוב התושבים וממרר את חייהם".

בין מאות החתומים על העצומה: פרופ' דוד אנוך (האוניברסיטה העברית), פרופ׳ דניאל בלטמן (האוניברסיטה העברית), פרופ' דניאל ברטל (אוניברסיטת תל אביב), פרופ’ עודד גולדרייך (מכון וייצמן למדע), פרופ’ דוד הראל (מכון וייצמן למדע) סגן נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' משה צוקרמן (אוניברסיטת תל אביב), פרופסור משה צימרמן (האוניברסיטה העברית), פרופסור דוד שולמן (האוניברסיטה העברית), ד"ר דימיטרי שומסקי (האוניברסיטה העברית), פרופ' יצחק (יאני) נבו (אוניברסיטת בן גוריון), דוד טרטקובר, ד"ר אפרים דוידי (אוניברסיטת בן גוריון), פרופ' עלי יסיף (אונ' תלאביב), פרופ' אייל נווה (אונ' תלאביב), פרופ' טובה רוזן (אוניברסיטת בן גוריון) ופרופ' אבנר בן עמוס (אונ' תלאביב).

לנוסח העצומה ולרשימת החותמים המלאה:

https://www.atzuma.co.il/no2apartheid