לראשונה: ועידת מק"י נמשכת

    בישיבת הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) שנערכה אמש (מוצ"ש) בעיר נצרת הוחלט לקדם מהלך חדשני בכל הנוגע לדיוני הוועידה שלא-מן-המניין: ועידה נמשכת. לפיכך מתכונתה של הוועידה תהיה שונה מאוד ממה שהיה מקובל עד כה. נוכח האתגרים העומדים בפני מק"י והרצון למצות את הדיונים, הוחלט שתהליך הוועידה יהיה רציף, מהימים הקרובים ועד לקבלת ההחלטות בוועידה המסכמת שתתקיים בימים 20-19 בספטמבר.

 2014-04-13_193540

    מתכונתה החדשה של הוועידה כוללת התכנסויות מקומיות פתוחות גם לאלה אשר אינם חברי מק"י, קיום "שולחנות עגולים" יעודיים בנושאים כגון פרויקט השמאל היהודי-ערבי הנחוץ כעת במדינת ישראל, או התמורות שהתחוללו באוכלוסייה הערבית בישראל, בהרכבה החברתי ובגישות הפוליטיות הרווחות בתוכה. כמו כן, הוחלט לקדם פרויקט פוליטי חדש ובמרכזו – שלילת הקפיטליזם וקידום חלופה סוציאליסטית, המתבסס על העובדות והעובדים, היהודים והערבים, המתארגנים על בסיס מעמדי ומצטרפים לאיגודים מקצועיים.

    מזכ"ל מק"י, מוחמד נפאע, אמר במהלך סיכום הישיבה הארוכה, כי "בשעתו הציבה מק"י בפני ישראל את הדרך לשלום המבוססת על העיקרון של 'שתי מדינות'. היינו אז בודדים ואפילו מבודדים בעמדתנו זו. בחלוף הזמן עמדה זו זוכה בתמיכה המונית. הגיעה העת להציב אתגר נוסף בפני חברי המפלגה: בניית האלטרנטיבה הסוציאליסטית. אין זה אומר לבטל את תחומי פעילות חבריה, להיפך, זו קריאה להציב מטרת-על במסגרתה נוכל לקדם מאבקים בכיבוש, באפליה, בניצול ובגזענות".

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"