יותר מ-100 אלף מפגינים במאות מחאות ברחבי הארץ נגד נתניהו המואשם בפלילים

יותר מ-100 אלף הפגינו אמש (מוצ"ש) במאות מחאות ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בפלילים וממשלתו הימנית. על פי ספירת תנועת הדגלים השחורים במחאות לקחו חלק כ-130 אלף אזרחים. על כך העיר ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) שהשתתף במשמרת מחאה ליד מכון ויצמן ברחובות: "כשמגיע מגיע. אני רוצה להודות לראש הממשלה שרק בזכותו יצאו מאות אלפים להפגין היום ברחבי הארץ. כל שכונה וכל צומת, העם דורש דמוקרטיה וצדק חברתי".

שוטרים נגד מפגינים, אמש, בכיכר מגן דוד בכניסה לשוק הכרמל בתלאביב (צילום: קריים מיניסטר)

המחאה אמש נערכת בצל החוק האנטידמוקרטי המגביל הפגנות לטווח של קילומטר ממקום המגורים ושאינו מאפשר לקיים הפגנה המונית מול מעונו של נתניהו בירושלים, כפי שקרה ב-15 השבועות האחרונים. ארגוני המפגינים מדווחים על כמה תקיפות בשורת מוקדים. גם המשטרה פיזרה בכוח רב, תוך שימוש בפרשים, אופנועים ואגרופים, הפגנות שנערכו בכיכר השעון ביפו בכיכר הבימה, ברחוב אלנבי ובשכונת פלורנטין בדרום תלאביב. יצוין שהמחאות בתלאביב החלו בסביבות השעה 18:00 והסתיימו ב-1:00 אחר חצות. 38 מפגינים נעצרו בעימותים עם שוטרים בתל אביב ומאות דוחות חולקו על הפרות של תקנות הקורונה, גם לעיתונאים שסיקרו את המחאות. המשטרה שחררה הבוקר 37 מהמפגינים שנעצרו אמש ומפגין נוסף, שחשוד ב"תקיפת שוטרים", נותר במעצר והובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט.

שלושה מפגינים נוספים נעצרו אתמול במהלך הפגנה שנערכה סמוך לביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא. מאות יצאו אמש לרחוב ויצמן בכפר סבא, ולמוקדים אחרים בעיר, כדי להפגין נגד הממשלה וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו. הפגנות גדולות התקיימו בפינת הרחובות ויצמןוסוקולוב וויצמןרוטשילד. הפגנות התקיימו גם בגשר בגין, צומת עליה, גן הזיכרון וצומת הרחובות הפועלבן יהודה. הפגנות של מאות נערכו גם ברחוב בלפור, ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, בחיפה בייחוד בהדר הכרמל ובמרכז הכרמל.

"אנו נמצאים ברגע גורלי והיסטורי, מעל לאלף הפגנות עם רבבות של משתתפים, לא מוכנים לקבל יותר את המצב שהנאשם גורר אותנו אליו", נמסר מתנועת הדגלים השחורים. "מדינת ישראל זרקה השבוע לפח 35 מיליארד שקלים מכספי המיסים שאנחנו האזרחים שילמנו רק בגלל האובססיה של נתניהו להפסקת ההפגנות". גם בתנועת המחאה "אין מצב" הצטרפו להפגנות: "עשרות אלפים יצאו להפגין היום אחר הצהריים בשכונות, בכיכרות ובכבישים הראשיים תחת הסיסמה: בלפור זה כאן".

ח"כ כסיף גינה הבוקר את אלימות המשטרה במהלך ההפגנות נגד נתניהו. "נתניהו הוציא 'חוזה' על ראשיהם של המפגינים. הוא עודד אזרחים לרדוף ולהכות 'מפיצי מחלות' ואת המשטרה הוא שלח לדכא את ההפגנות באמצעות קנסות ומעצרי שווא אלימים.
נתניהו רוצה מלחמת אזרחים. לא ניתן לו. כאשר ידכאונו כן נרבה וכן נפרוץ. כשהממשלה נגד העם, העם נגד הממשלה!", הדגיש.