ח"כ עודה: הציבור הערבי רעב לשים סוף למגיפת הפשיעה ושבע מההבטחות הריקות של נתניהו

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף אמש (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא מבטיח הבטחות שווא למיגור הפשיעה בחברה הערבית. זאת, לאחר הדיון הסוער בוועדה העוסקת בנושא שנערכה אתמול. "הציבור הערבי רעב לשים סוף למגיפת הפשיעה ושבע מההבטחות הריקות של נתניהו", אמר. "לא נתחנף לרה"מ שמסית נגדנו או למ"מ מפכ"ל, מוטי כהן, שטוען שהתרבות שלנו אלימה כדי שיתחילו לעשות את העבודה שלהם. ‏המדד היחיד לתוכנית למיגור הפשיעה תהיה הירידה בכמות הנרצחים, ולא העלייה בכמות ההבטחות שנשמע משרים".

נתניהו השתתף אתמול באופן חריג בדיון של ועדת הכנסת המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, בראשות יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת). יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה (בל"ד), טען שהשתתפותו של נתניהו בדיון היא חלק מניסיון לפגוע ברשימה המשותפת באמצעות שיתוף פעולה עם עבאסלצד ראש הממשלה, שממעט להופיע בדיוני ועדות הכנסת, השתתפו בדיון השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ויו"ר הכנסת יריב לויןשר המשפטים אבי ניסנקורן, הפועל לקידום המאבק בפשיעה בתיאום עם הרשימה המשותפת, לא הוזמן לדיון.

צעדת האמהות למען החיים ונגד הפשע בצומת לטרון, 16 באוגוסט 2020. ראשון מימין: ח"כ איימן עודה (צילום: זו הדרך)

לדברי ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת) "כדי שהתוכנית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית תניב תוצאות היא צריכה לתת מענה לכמה צרכים בסיסיים בחברה: ביטחון אישי, מקומות תעסוקה ופרנסה, השכלה, קורת גג, ואופק ועתיד. התוכנית המוצעת לא עונה על הצרכים הללו, ומציעה רק שינויים על פני השטח בדוגמת עוד כוח משטרתי ועוד תחנות משטרה". על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "מאוד מאוד התרגשתי לשמוע ראש ממשלה שמזהיר מהערבים כסכנה דמוגרפית אומר פתאום שכואב לו על רצח בחברה הערבית. שורש הבעיה הוא ביחס לאזרחים הערבים כאל אויבים במקרה הרע או אורחים במקרה הטוב. עד שהמדינה לא תקדם שוויון מהותי, לא יהיה פתרון אמיתי, שורשי ומלא לבעיית האלימות והפשיעה".