ח"כ חנין: גירוש בכוח של מבקשי מקלט יסכן את חייהם

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), מתח אמש (שלישי) ביקורת קשה על ההחלטה לגרש בכפייה מבקשי מקלט למדינות שלישיות. "המהלך הזה מסכן חיים של בני אדם כפי שאנחנו יודעים כבר מהניסיון שהצטבר בשנה האחרונה עם גירושים שכבר נעשו למדינות שלישיות. גירוש בכפייה למדינות שלישיות מנוגד לאמנות הבינלאומיות המקובלות וחוקים דומים כבר נפסלו במדינות מערביות שניסו לחוקק אותם".

2015-04-01_222513

מעצר של מבקשי מקלט לקראת גירושם מהארץ, נובמבר 2012 (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי ח"כ חנין "מצער לראות שהממשלה ממשיכה באותו נתיב כוחני של התמודדות עם סוגיית מבקשי המקלט, נתיב שהוביל פעם אחר פעם למבוי סתום. הגיע הזמן לשינוי חד בגישה להתחיל להתייחס למבקשי המקלט שכבר נמצאים כאן כבני אדם וליצור עבורם פתרונות כל עוד הם לא יכולים לחזור לארצות מוצאם. במקום סיסמאות ריקות והתלהמות מסוכנת צריך להציע פתרונות אמיתיים גם לשכונות דרום תלאביב והפריפריות בהן מרוכזים כיום מבקשי המקלט ולהתחיל במהלך אמיתי של שיקום השכונות הללו". "במקביל יש להפסיק את כניסתם של העובדים הזרים שהממשלה ממשיכה לקדם במלוא המרץ ולאפשר לאנשים שכבר נמצאים כאן לעבוד כחוק", הדגיש.

משרד הפנים הודיע אתמול כי בימים הקרובים ייצא לדרכו הליך יזום, במסגרתו ייצאו מבקשי מקלט השוהים במתקן "חולות" למדינה שלישית אחת מתוך שתיים באפריקה (רואנדה ואוגנדה), שהביע מוכנות לקלוט מבקשי מקלט אשר לא ניתן להשיב למדינת מוצאם.
למבקש המקלט לו הוצע לו מתווה היציאה יינתנו 30 ימים להתארגנות ליציאה מישראל. במידה שיסרב להתחיל בהסדרת יציאתו, "ייערך לו שימוע שבסופו יוחלט האם להעבירו למתקן משמורת, כמי שאינו משתף פעולה עם הרחקתו לפי סעיף 13 לחוק הכניסה לישראל".