השחקנית ג'יין פונדה נעצרה בעת הפגנה נגד הפגיעה באקלים של ממשל טראמפ

השחקנית ג'יין פונדה בת ה-81, נעצרה אתמול (שישי) בוושינגטון במהלך הפגנה בה לקחה חלק הקוראת לשינוי מדיניות האקלים של ארצות הברית ובמחאה על מדיניות הנשיא דונלד טראמפ בשאלת הרס הסביבה. כך מסר העיתון הצרפתי "הומניטה".

מעצרה של השחקנית ג'יין פונדה הוותיקה, אתמול (שישי) בוושינגטון במהלך ההפגנה (צילום מסך: בי.בי.סי)

השחקנית הוותיקה נעצרה לאחר שהפגינה על מדרגות הקפיטול (בית המחוקקים האמריקאי) וסירבה לדרישות השוטרים להתפנות משם. השחקנית המבוגרת לא התנגדה למעצר והובלה משם כשהיא אזוקה וזוכה לתרועות מצד חבריה המפגינים. יחד עם פונדה נעצרו 15 מפגינים נוספים.

פונדה הודיעה לאחרונה בראיון ל"וושינגטון פוסט" על הפגנה שבועית שהיא מתכננת מדי יום שישי, במחאה על מדיניות האקלים, ואף עברה לוושינגטון בשל כך. "אני מתכננת לקחת את הגוף שלי, שהוא די מפורסם ומוכר כרגע, ולהפגין מדי יום שישי.אנחנו נפריע לסדר הציבורי ונעצר מדי יום שישי", מסרה לכתב העיתון.

יצוין שבמהלך שנות ה-60 פעלה פונדה במסגרת התנועה לזכויות האזרח, למען שוויון עם השחורים ונגד מלחמת וייטנאם. פונדה נאמה ב-1970 בעצרת גדולה כנגד המלחמה, שאורגנה על ידי ארגון החיילים המשוחררים נגד המלחמה. במסגרת פעילותה הגיעה פונדה לקמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות, ואספה כספים עבור הארגון.

במרץ 1971 נפגשה פונדה בפאריס עם נציג רשמי של "התנועה לשחרור וייטנאם" אשר באותה העת לחמה באימפריאליזם האמריקאי בדרום וייטנאם. ביולי 1972 אף ביקרה בהאנוי, בירת צפון וייטנאם. בנאומה בהאנוי חשפה את מדיניותו של הנשיא ניקסון, שלפיה יופצצו סכרים וסוללות עפר בווייטנאם, במטרה להציף שטחים נרחבים ולגרום לאסון טבע. שגריר ארצות הברית לאו"ם באותו הזמן, שעתיד היה להיבחר לנשיאות ארצו, ג'ורג' בוש האב, קרא לה "שקרנית", אם כי לאחר מכן התברר כי דבריה היו אמת. בביקורה בווייטנאם גם הקליטה מספר תשדירי רדיו שבהם ביקשה מצוותי האוויר של צבא ארצות הברית לחזור כשם שבאו, ולא להטיל פצצות על וייטנאם.