הפגנת ענק בפרנקפורט נגד הניאו-ליברליזם ולמען יוון: 94 שוטרים נפצעו ו-500 נעצרו

הפגנת ענק נגד הניאוליברליזם ובתמיכה עם ממשלת יוון השמאלית שנערכה אתמול (רביעי) בפרנקפורט שבגרמניה הפכה לאלימה לאחר שהמפגינים התנגשו עם המשטרה בטקס הפתיחה של המטה החדש של הבנק האירופי המרכזי. פרנקפורט, הבירה הפיננסית של גוש היורו, נערכת לגל של הפגנות היום בכמה מוקדים בעיר, מצד מפלגות, איגודים מקצועיים, קבוצות וארגונים המתנגדים למדיניות הצנע הקפיטליסטית ומזדהים עם סבלה של יוון. המשטרה כבר הקימה מחסומים וגדרות באזור המטה החדש, שבהקמתו הושקעו 1.3 מיליארד יורו (1.4 מיליארד דולר), כדי לשמור שהמפגינים יהיו במרחק של 10 מטרים לפחות ממנו. מעריכים כי רבבות לקחו חלק במחאה, ביניהם אלפי מחברי מפלגת השמאל של גרמניה ("די לינקה").

כמה מהמפגינים הציתו כמה מכוניות, כולל מכונית משטרה, ופחי אשפה, השליכו פצצות עשן וזרקו אבנים, זכוכיות וחומרים מאכלים במרכז העיר, לפי דיווחים בחשבון הטוויטר של משטרת פרנקפורט. המפגינים טוענים כי המשטרה פיזרה לעברם גז מדמיע.

2015-03-19_201747מפגינים של מפלגת השמאל, אתמול, ברחובות פרנקפורט (צילום: די לינקה)

ממשטרת פרנקפורט נמסר כי השתמשו בזרנוקי מים כדי להרחיק את המפגינים, זאת בעקבות התקפות על השוטרים, הכבאים, תחנת משטרה ובית האופרה הישן. לטענת המשטרה, לפחות 94 שוטרים נפצעו, חלקם כתוצאה מיידוי אבנים לעברם. כמו כן, שבע ניידות משטרה נפגעו. עוד מסרה המשטרה שיותר מ-500 מפגינים נעצרו.

המפגינים מאשימים את נגיד הבנק האירופי, מריו דראגי, ואת קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במשבר ובאבטלה הגוברת בגוש היורו, והביעו תמיכה ביוון. "בעבר מחינו נגד דברים כמו חילוץ הבנקים באירופה", אמר ורנר רנץ, אמר במסיבת עיתונאים אחד מנציגי המחאה. "השנה אנחנו מתמקדים ביוון. אנחנו צריכים יותר אתונה ואירופה ופחות ברלין. אין שום דרך שבה יוון תוכל לפרוע את כל חובותיה. המצב לא ייפתר רק על ידי צנע".