המשטרה לא מאשרת להפגין נגד גירוש מבקשי מקלט במרכז תל-אביב

המשטרה לא מאשרת קיום ההפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט במרכז תל-אביב תחת הכותרות "לא לגירוש מבקשי מקלט – לא נעמוד מנגד! לא לגירוש פליטים – מחזירים את הלמות הלב למקום הנכון", שאמורה הייתה להתקיים מחר: במוצ"ש 25 באפריל, בשעה 20:00 בכיכר הבימה בתל-אביב. לדברי המשטרה "לא ניתן יהיה להגן על ההפגנה בפני גורמים הרוצים לפגוע בה". המארגנים הציעו כמה חלופות לקיום המחאה – אבל המשטרה סירבה לאשר אותה באופן גורף.

לקראת ההפגנה שלא אושרה, מסרו מארגני המחאה "הצטרפו אלינו להתנגדות נחרצת לגירוש כפוי של מי שבאו לבקש מקלט בקרבנו, הצטרפו אלינו להביע מחאה על גירוש ניצולי דיקטטורה רצחנית וניצולי רצח עם, הצטרפו אלינו להגיד לא לגירוש". לדבריהם "לא בשמנו נגרש אותם למותם ולסכנות אחרות". עוד הם קראו: "הצטרפו אלינו והביאו איתכם כלי תיפוף וסירים שיצטרפו ללהקת הדרבוקות והמתופפים. יחד נעצור את הגירוש הנפשע הזה". עתה הם הודיעו שההפגנה תתקיים במוצ"ש 2 במאי בשעה 20:00 במקום אחר בתל-אביב.

2015-04-24_192402

(עיצוב: מורן מקמל)

יצוין שפעילים ישראלים יחד עם מבקשי מקלט ומהגרי עבודה הפגינו בכיכר הבימה ביום ראשון 19 באפריל בשעה 19:00 נגד הפקרת ילדים למותם בדרום תל-אביב – ללא הפרעות. כ-3,000 תינוקות ופעוטות מקהילות מבקשי המקלט ומהגרי העבודה בתל אביב שוהים במהלך רוב שעות היום במסגרות של גנים פיראטיים, המכונים על ידי הקהילה "בייביסיטרים". במהלך חודש פברואר ומארס 2015 בלבד חמישה שלושה תינוקות מקרב קהילת מבקשי המקלט ומהגרי עבודה במסגרת גנים אלה.

לעדכונים על ההפגנה שתתקיים ב-2 במאי, בדף הפייסבוק של המחאה:

https://www.facebook.com/events/470908999729187