המונים יצאו לרחובות ברזיל למען ממשלת מפלגת העובדים ונגד הדחת רוסף

 

מאות אלפי תומכי הנשיאה דילמה רוסף והנשיא לשעבר לולה יצאו אמש (שבת) לרחובות ברזיל. ממפלגת העובדים נמסר כי לפחות שני מיליון מפגינים קראו "די להדחה – די להפיכה". ההפגנות ההמוניות נערכו בכל הערים והעיירות לאורכה ולרוחבה של המדינה הדרום-אמריקאית הגדולה. ההפגנות באו בעקבות ניסיונות ההדחה נגד נשיא ברזיל לשעבר ומנהיג מפלגת העובדים השלטת, לואיס אינאסיו "לולה" דה סילבה שהתמנה ביום רביעי האחרון לשר בממשלתה של הנשיאה הנוכחית, דילמה רוסף.

 

לאחרונה הוגש נגד לולה כתב אישום בגין הלבנת הון, במסגרת פרשת שחיתות במדינה, והוא אף נעצר ליממה "לחקירה". עם מינויו לשר הוא יזכה בהגנה מפני ההליך הפלילי המתנהל נגדו. לולה נשא אמש נאום נרגש בפני מאות אלפי מפגינים בעירו סאו פאולו. בהפגנות לקחו חלק חברי מפלגת העובדים השלטת, המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, איגודים מקצועיים, ארגוני תושבי שכונות העוני, תנועת האיכרים ללא אדמות, התאחדות הסטודנטים, תנועות נשים וארגונים של תלמידי תיכון. יצוין שארגוני המעסיקים הגדולים פרסמו הודעת תמיכה במאמצי ההדחה של הממשלה.

2016-03-20_173526

פעילות המפלגה הקומוניסטית של ברזיל מחזיקות בתמונתו של לולה בהפגנה שנערכה אתמול בעיר פורטלסה בה לקחו חלק 50 אלף מפגינים (צילום: ורמליאו)

 

בסוף השבוע הוציא שופט פדראלי בברזיליה צו מניעה המשעה את מינויו של לולה. צו המניעה הוצא על בסיס חששות כי מינויו של לולה יפגע בחקירה בעניינו. יצוין שאותו שופט השתתף בשבוע שעבר בהפגנות נגד ממשלת רוסף בבירת ברזיל.

 

הנאום של לולה, אמש, בסאו פאולו (בפורטוגזית):

https://www.youtube.com/watch?v=booC74Uyjf0

 

 

בגיליון השבוע של "זו הדרך" – כתבה נרחבת על המשבר הפוליטי בברזיל (עמ' 6)