הכנות לוועידה שלא-מן-המניין של מק"י

בשבוע שעבר (26.3) התקיימה הישיבה הראשונה של הוועד המכין לקראת הוועידה שלאמןהמניין של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), שתיערך ב-30-28 במאי.

שרף חסאן, חבר הלשכה הפוליטית של מק"י, פתח את הישיבה בסקירה על אודות הדיונים שקיימה הלשכה הפוליטית לקראת הוועידה. לדבריו, הוועד המרכזי החליט על קיום הוועידה מיד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, באוקטובר 2013, אולם הוועידה נדחתה ממארס 2014 לחודש מאי, בשל הבחירות החוזרות לראשות עיריית נצרת.

 2014-03-31_220954

חסאן הדגיש כי ועידה זו עשויה להיות מהחשובות בתולדות המפלגה. כאשר מנתחים את החולשות בפעילות המפלגתית, אין להקל ראש בהשפעותיהם הניכרות של גורמים חיצוניים, אולם האחריות מחייבת גם התבוננות פנימה, בגורמים הפניםמפלגתיים שהביאו להיווצרות החולשות. יש לשקוד על התגברות חולשות אלה, כדי לעמוד מול האתגרים החדשים שנוצרים בזירה הפוליטית.

פתיחות והקשבה לדעותיהם של החברים

עוד הוסיף חסאן, כי הלשכה הפוליטית של מק"י פתוחה להקשיב לקולות שונים ולדעות שונות, הן מתוך המוסדות המפלגתיים, הן מקרב בעליבריתנו בחד"ש, והן מקרב חברים וחברות אשר מצאו עצמם, מסיבה זו אחרת, מחוץ לשורות המפלגה, אך שמרו על זהותם הרעיונית והפוליטית.

הכשלים שהתגלו במערך הארגוני של המפלגה, הובילו למצב בו חברים רבים אינם מאורגנים ופעילים במסגרות המפלגתיות. זו אחריותה של מק"י לספק את הכלים הארגוניים אשר יאפשרו לשתף חברים אלו בדיונים, להשמיע ביקורת וביקורת עצמית, ולקחת אחריות לקידום עמדות המפלגה, אישאיש בסניפו ובתחום פעילותו.

לכן, אנו נדרשים היום, במצב ייחודי זה, להכיל ולקרב חברים אלו. זה היה השיקול שעמד לנגד עיניה של הלשכה הפוליטית של מק"י, כאשר החליטה לצרף לוועד המכין לקראת וועידת מק"י גם חברים צעירים, שאינם חברים כיום במוסדות המרכזיים של המפלגה.

בישיבה התנהל דיון פתוח, נוקב ואחראי, באווירה חברית, ובסופו סוכם כי עלינו להתגבר על דפוסי עבודה מסורתיים, כדי שוועידה זו תהפוך למנוף אמיתי לעבודת המפלגה. סוכם כי אין סתירה בין הדיפת המתקפה מצד כוחות ריאקציוניים וממסדיים נגד מק"י וחד"ש, לבין קיום בירור מעמיק, ביקורתי ואובייקטיבי, אשר תוצאותיו יסייעו למפלגה, בסופו של דבר, להתגבר על המשבר הנוכחי.

חודשיים של הכנות

עד למועד הוועידה שלאמןהמניין נותרו חודשיים ימים, בהם צפויות הכנות רבות. עד סוף חודש מארס תושלם כתיבת דו"ח הוועד המרכזי לוועידה. הדו"ח יכלול ניתוחים ומסקנות שגובשו בימי עיון שנערכו לאחרונה, וכן סיכומים של דיונים שהתקיימו בסניפי המפלגה. טיוטת הדו"ח תישלח לחברי הוועד המרכזי, אשר ידונו בו בישיבתם ב-4 באפריל. לאחר עריכת תיקונים, אישור החומר ופרסומו, יקיימו סניפי המפלגה דיונים בדו"ח.

עד ה-1 במאי יושלם מיפקד החברים, וייעשה מאמץ לצרף חברים מהאוניברסיטאות, הן סטודנטים והן בוגרי אוניברסיטאות אשר אינם פעילים במסגרת סניפיהם.

עד ה-15 במאי יקיימו כל הסניפים ישיבות חברים, הן כדי לדון בדו"ח הוועד המרכזי והן כדי לבחור את הצירים לוועידה. מספר הצירים של כל סניף ייקבע לפי גודלו, בהתאם לתוצאות מיפקד החברים.

בחודשיים אלה צפויים להתקיים גם שלושה ימי עיון, שיתקיימו במתכונת דומה לזו של הסמינר המוצלח שערכה לאחרונה המחלקה האיגודמקצועית של מק"י. ימי העיון יעסקו בנושאים הבאים: האתגרים העומדים בפני האוכלוסייה הערבית בישראל; הפרויקט הפוליטי המתחדש של מק"י; כלים חדשים לעבודה עם ציבור הצעירים. ימי עיון אלה יהיו פתוחים גם בפני חברי חד"ש ובעליבריתה של המפלגה, ולחלקם יוזמנו גם אקדמאים ומומחים.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"