האיגודים המקצועיים בבלגיה הכריזו על שביתה כללית נגד המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה

האיגודים המקצועיים בבלגיה הכריזו השבוע על שורה של עיצומים ושביתות בשל כוונת הממשלה החדשה להעלות את גיל הפרישה. הממשלה הניאוליברלית הודיעה בשבוע שעבר כי "בשל ההוצאות הגדלות על הפנסיה בעקבות העלייה בתוחלת החיים", בכוונתה להעלות את גיל הפרישה מ-65 ל-67. האיגודים הודיעו כי יחלו בשביתות ובעיצומים לקראת שביתה כללית של המשק הבלגי כולו בעוד חודשיים. כך מוסר השבועון "סולידר" של מפלגת העובדים.

2014-10-17_204053

הפגנה של האיגודים המקצועיים בבירה בריסל נגד המדיניות הכלכלית והחברתית של ממשלת בלגיה, ב-23 בספטמבר האחרון (צילום: סולידר)

כאמור, השביתה תיערך ב-15 בדצמבר, לאחר שהממשלה שהוקמה באחרונה הודיעה על שורה של צעדים כלכליים וחברתיים הפוגעים במעמד העובדים. בין היתר, הממשלה מעוניינת לקצץ בסעיפי הבריאות והרווחה במסגרת התקציב לשנה הבאה. "הממשלה מכבידה על העובדים, הנהנים העיקריים משירותי הרווחה, אבל מעניקה הטבות רבות למדי למעסיקים ולבעלי ההון", נמסר בהודעה משותפת שפרסמו שלושת קונפדרציות האיגודים הגדולות. שביתות אזוריות יתחילו כבר ב-24 בנובמבר ויסתיימו בשביתה הכללית. מחאות ברחובות צפויות מה-6 בנובמבר. "במידה והממשלה לא תשנה את מדיניותה, נשבות שוב ונצא לרחובות החל מה-5 בינואר", נמסר עוד.

מפלגת העובדים של בלגיה הודיעה על התגייסותה של הצלחת המחאה ו"אף להרחיבה מעבר למעגלים החברתיים של העובדים המאורגנים – כגון הצעירים ותושבי השכונות". ביום ראשון הקרוב, 19 באוקטובר, המפלגה תקיים את "פרוטסטפרייד" כצעד מחאתי ראשוני.

עוד על השביתות בבלגיה ועל ה"פרוטסטפרייד" (בצרפתית):

http://ptb.be/articles/le-ptb-soutient-l-appel-la-resistance-des-syndicats