גוברת התמיכה בהצעתו של ח"כ חנין להעלאת שכר המינימום

תמיכה גוברת ברחבי הארץ בתביעתו של ח"כ דב חנין (חד"ש) ובו תביעה להעלאת שכר המינימום ל-30 שקל לשעה, בעקבות דרישה דומה שהעלו ב"כוח לעובדים". התביעה הזו תככב בהפגנות האחד במאי בחיפה, בנצרת ובתלאביב.

נכון למוצ"ש 340,000 גולשים נחשפו לסטטוס של ח"כ חנין בנושא, שפורסם בפייסבוק, ו-4,000 איש שיתפו אותו. על כך מסר ח"כ חנין ש"יש גל של תמיכה בדרישה להעלות את שכר המינימום ל-30 שקל לשעה. חשוב להמשיך ולהרחיב את התמיכה כי המאבק הזה לא הולך להיות קל. וחשוב גם לענות על השאלות המועלות. הנה תשובה לאחת מהן: שכר מינימום נמוך איננו הדרך לסייע לעסקים קטנים. לא שכר העובדים הוא הבעיה העיקרית של עסק קטן. צריך לסייע לעסקים קטנים בטיפול במחנק האשראי שהם סובלים ממנו, בפערי התיווך שגם הם קורבנות שלו, בתחרות הבלתי הוגנת מצד העסקים הגדולים המקבלות הטבות והקלות מהמדינה. אני לגמרי בעד לסייע לעסקים קטנים אבל אני לגמרי נגד הניסיון של אינטרסים אחרים להסתתר מאחורי גבם. רוב העובדים בשכר הנמוך הם בכלל עובדי קבלן מכל מיני סוגים בחברות ענק ובמערכות ציבוריות. לא הוגן להטיל את האשמה בשכר הנמוך על העסקים הקטנים". עוד הדגיש ח"כ חנין "העלאת שכר המינימום היא חלק ממערכה להעלאת השכר שנשחק מאד בישראל בעשורים האחרונים. התמיכה הציבורית חיונית להצלחת המאבק".

2014-04-20_163546

הפגנה של פעילי האיגודים המקצועיים בקנדה, בחודש שעבר, בדרישה להעלאת שכר מינימום לשעה ל-14 דולר קנדים – 43 שקל (צילום: פדרציית האיגודים באונטריו)

אך לא כולם מאוחדים סביב הדרישה הצודקת. בתגובה להצעתו של ח"כ חנין, התנועה הליברלית החדשה פרסמה ש"שכר המינימום למעשה מהווה חסם שוק מאוד חזק לפתיחת עסקים, ולכן תורם לריכוזיות. אך זה לא יעלה על הדעת של ח"כ דב חנין. הח"כ שכונה 'אלוף החקיקה של הכנסת' מעוניין בעיקר בהגדלת סמכויותיה ושליטתה של הממשלה בהיבטי החיים הכלכליים. האם זה הגיוני שלאנשים כאלו תהיה השפעה כל כך חזקה על החיים שלנו?".

עוד בנושא:

https://he-il.facebook.com/dovhanin