בעקבות המחאות: העיתונאי מאג'ד כיאל שוחרר למעצר בית

מג'ד כיאל, העיתונאי שהיה עצור מאז יום שבת האחרון בחשד שיצר מגע עם סוכן זר וביקור במדינת אויב שוחרר אמש (חמישי) למעצר בית עד ה-22 באפריל. "אני חושב שעיתונאי ערבי בישראל צריך לבקר בכל מקום, גם בלבנון", אמר עם יציאתו מבית המשפט. בתום ימי המעצר יובא כיאל לדיון בעניינו בבית המשפט.

2014-04-18_181142

כיאל בריאיון טלוויזיוני (צילם מך: הטלוויזיה הלבנונית)

כיאל שוחרר בתנאים מגבילים, בהם איסור על גלישה באינטרנט במשך 20 יום ואיסור על יציאה מהארץ למשך חודש. "אולי מעכשיו אנשים אחרים יצטרכו לעשות את העבודה ואני לא מבין מדוע בגלל כנס של תקשורת נעצרתי לחמישה ימים".

כיאל נפגש אתמול לראשונה עם עורכת דין, סאוסן זהר, בבית המעצר "קישון" – ארבעה ימים לאחר מעצרו. על פי החשד, כיאל נעזר בגורמים ברשות הפלסטינית על מנת להסדיר את כניסתו ללבנון והשתמש בתיעוד שהנפיקו לו הפלסטינים כדי להיכנס למדינת האויב. מהמרכז המשפטי עדאלה, שמייצג את כיאל, נמסר בתגובה כי בכוונת עורכי דינו להגיש ערעור על תנאי שחרורו. "שחרורו בעקבות בקשה של עדאלה, מוכיח כי מניעת עורכי הדין במשך חמישה ימים, מעצרו הממושך וצו איסור הפרסום היו שרירותיים ולא נשענו על כל בסיס עובדתי", נמסר. בארגון אומרים כי תוגש בקשה לבטל את תנאי שחרורו המגבילים משום שמלכתחילה לא הייתה עילה למעצר, ולכן אין הצדקה לחלופות מעצר לאחר סיום החקירה.