בית משפט בטורקיה שלח שני עיתונאים למאסר: חשפו העברת נשק לסוריה

בית המשפט באיסטנבול הרשיע אתמול (שישי) את העיתונאים הטורקים ג'אן דונדאר וארדם גול בחשיפת סודות מדינה כך דיווח הבוקר העיתון הקומוניסטי "אברנסל" היוצא לאור בעיר. דונדאר נידון למאסר של חמש שנים ו-10 חודשים, ואילו גול נידון לחמש שנות מאסר. השניים זוכו מן האישומים נגדם בגין "ניסיון הפיכה" ו"ריגול". העיתונאים חשפו לפני כשנה העברת נשק מהמודיעין הטורקי לכוחות הנלחמים נגד משטרו של הנשיא אסד בסוריה.

2016-05-07_190054

העיתונאים הטורקים ג'אן דונדאר וארדם גול שנשלחו למאסר בגין "חשיפת סודות מדינה" מקיימים מסיבת עיתונאים מאולתרת בתום הדיון בבית המשפט (צילום: אברנסל)

יצוין שאדם ניסה אתמול לרצוח את העיתונאי דונדאר, עם כניסתו לבית המשפט באיסטנבול. על פי "אברנסל", המשטרה עצרה את החשוד, שירה לפחות שלוש יריות בזו אחר זו לעבר דונדאר, ופגע בעיתונאי אחר שסיקר את המשפט. דונדאר הוא העורך הראשי של "ג'ומהורייט", אחד העיתונים הנפוצים ביותר במדינה. באותו בוקר פרסם פרשן בעיתון של האיסלאם הפוליטי "יאני אקיט" מאמר בו הוא איים "שייתכן האזרחים לא יגלו רחמים כלפי מעשי הביון והבגידה של עיתונאי 'ג'ומהורייט' – כפי שמגלים בתי המשפט וייקחו את החוק לידיים". במסיבת עיתונאים מאולתרת בתום המשפט הכריז דונדאר: "ביום אחד היינו קרבנות לשני פיגועים, אחד טרוריסטי והשני ממלכתי".

לדיווח המלא על המשפט נגד העיתונאים, כפי שפורסם ב"אברנסל" (בטורקית):

http://www.evrensel.net/haber/279350/can-dundar-ve-erdem-gule-hapis-cezasi