בית הדין האירופי לצדק פסק כי זמן הנסיעה לעבודה וחזרה נחשב כשעות עבודה

בית הדין האירופי לצדק פסק בסוף השבוע כי זמני הנסיעה לעבודה וחזרה במשרות מסוימות נחשבים לחלק משעות העבודה בשכר. על כך מסר העיתון הצרפתי "הומניטה". בפסק הדין, שנכנס לתוקף באופן מידי, קבע בית המשפט שבלוקסמבורג כי זמן נסיעה ייחשב כחלק מיום העבודה כאשר מדובר בעובדים ללא סביבת עבודה קבועה אשר בדרך כלל נוסעים מהבית לעבודה הנמצאת בכל פעם במקום אחר.

2015-09-13_220956

איגודים מקצועיים הכריזו כי פסק הדין יביא לשיפור משמעותי בתנאים של עובדי סיעוד וטיפול ומקצועות אחרים שכוללים בעיקר נסיעות בין תורים או פגישות ללא משרד קבוע. העתירה לבית המשפט הוגשה על ידי איגוד מקצועי ספרדי נגד תאגיד מערכות האבטחה וכיבוי האש הרבלאומי טייקו, שסגר את משרדיו האזוריים בספרד בשנת 2011. עובדי החברה נדרשים כעת לנסוע מביתם כדי להתקין מערכות אבטחה, ובמקרים מסוימים הלקוח הראשון של היום נמצא במרחק של שלוש שעות נסיעה, זמן שעד כה הוגדר על ידי החברה כ"זמן מנוחה", ציינו השופטים, אשר קבוע כי מדיניות השכר של טייקו בלתי הוגנת.

"במהלך זמן הנסיעה ההכרחי שאותו בדרך כלל לא ניתן לקצר העובדים אינם יכולים לנצל את זמנם בחופשיות ולעסוק בענייניהם". העובדה שהעובדים מתחילים ומסיימים את נסיעותיהם בביתם נובעת באופן ישיר מהחלטת המעסיק שלהם לסגור את המשרדים האזוריים ולא מרצונם של העובדים עצמם", נכתב בפסק הדין.