בחד"ש תוקפים את קמפיין הגנרלים הגזעני 'בקרוב נהיה הרוב'

הרוחות סוערות בעקבות כרזות ענק שהוצבו בכבישים המרכזיים, כחלק מהקמפיין החדש של הארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל". בשלטים שנתלו בנתיבי איילון נכתבו בערבית המילים قريبا سنكون الأغلبية – "בקרוב נהיה הרוב" – בצבעי דגל הפלסטיני. מודעות בעלות תוכן דומה פורסמו בימים האחרונים גם בעיתונות בשפה העברית. מאחורי הארגון עומדים כ-250 מפקדים בכירים "מכל זרועות הביטחון צה"ל, שב"כ, מוסד, מל"ל ומשטרה". את הקול מובילים ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, אלוף במיל' גדי שמני, אלוף במיל' אמנון רשף, מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, ראש המועצה לביטחון לאומי דני ארדיטי וסגנית ראש המל"ל לשעבר ישראלה אורון.

2017-01-17_202733

על המודעות אמר יו"ר רשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) שאמר "זה לא קמפיין שלום זה קמפיין שנאה לערבים. מדובר בקמפיין מכוער ומיותר אבל באווירה הציבורית היום ובתקופה בה ראש הממשלה מסמן את האוכלוסייה הערבית כאויב זה הופך גם למסוכן. הקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל היא אינטרס ברור של שני העמים אך זוהי בראש ובראשונה זכותו המוסרית והצודקת של העם הפלסטיני. מה שברור שהדרך לשם לא תיסלל על ידי הצטרפות למקהלת המסיתים, מי שרואה בערבים כסכנה לא יקבל אותנו כשותפים ומי שלא יוכל לראות בנו כשותפים לא יוכל לעשות שלום. אני קורא ליוזמי הקמפיין לעצור את הפצת השנאה הזו ולהוריד מיד את כל הפרסומים".

חברו לסיעה, ח״כ יוסף ג'בארין (חד"ש) אף הוא תקף את הקמפיין התקשורתי "בקרוב נהיה הרוב״, והוסיף: "מדובר בקמפיין פוגעני שמושתת על פחד והפחדה, ואשר מציג את הפלסטינים כאויבים המאיימים להשתלט על המדינה. וזאת, כאשר הלכה למעשה רעיון הסיפוח של ממשלת הימין הקיצוני הוא זה שמאיים בפועל על עתיד שני העמים באזור". 

לדברי ח"כ ג'בארין "במקום לקדם שיח המושתת על שוויון, שלום וידידות בין שני העמים, עולה מהקמפיין ריח רע של הסתה, שנאה וליבוי יצרים. המסר של הקמפיין הוא שהפלסטינים הם אויבים שמאיימים על המדינה, והוא מתכחש לכך שהעם הפלסטיני נמצא תחת כיבוש אכזרי מזה כחמשה עשורים. הקמפיין גם מציג את השפה הערבית כשפה עוינת, וכך גם פוגע בחותם הזהות העיקרי של הפלסטינים גם בישראל וגם בשטחים הכבושים".