בבאר-שבע יציינו את יום הפליט הבינלאומי

לרגל יום הפליט הבינלאומי, "סטודנטים בבן גוריון למען פליטים ומבקשי מקלט" ו"פורום דו-קיום בנגב" בשיתוף מכללת ספיר, מזמינים להיכרות עם מצבם של מבקשי המקלט בישראל, דרך סרטים ומפגש.

2015-06-19_193903

מבקשי מקלט הכלואים במתקן חולות מסמנים את סמל המאבק לחופש (צילום: אקטיבסטילס(
במהלך האירוע יוקרנו שלושה סרטים קצרים: "דארפור מובי"; קבוצה של כלואים מדארפור משתמשים באמצעים הכי בסיסיים של מצלמה ישנה ומחשב, גרין סקרין ואפליקציות טלפוניות, על מנת ליצור סרטי תעמולה ועידוד לחבריהם שנשארו בסודאן בכדי שלא יירתעו וימשיכו במהפכה ובמרידה. אחד מראשי הקבוצה, באשיר, הקים ערוץ יו טיוב ויחד עם חבריו הכלואים לא מפסיקים לשדר את סרטיהם ממתקן הכליאה חולות לעולם. עוד יוקרן מפרויקט "חולות" של תלמידי מסלול אנימציה ומסלול עיצוב פסקול במכללת ספיר מתעדים סיפורים של מבקשי מקלט ומעבירים את הסיפור התיעודי באמצעות אנימציה בטכניקות שונות. כמו כן, יוקרן "תלוש- סיפורו של פליט"- סטודנטים מבן גוריון מתארים בסרטון הסברה קצר את סוגיית הגירוש בכפייה למדינה שלישית, באמצעות אנימציה מגזרי עיתון. ועוד: פרופ' עמית שכטר, ראש המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, ידבר על רשתות חבריות, שינוי חברתי ומאבק הפליטים.
יצוין שברחבת המולתקא יתקיים בזאר יד שנייה של בגדים וספרים לצד דוכני מזכרות ממדינות שונות באפריקה. האירועים יתקיימו יום שני הקרוב, ה-22.6 הבזאר מתחיל ב-16:30 וערב הסרטים ב19:00. מועדון המולתקא-מפגש, רחוב שלמה המלך 7, באר-שבע.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1600812936825639